lördag 2 april 2011

sköna lördagen

Idag känns gårdagens massage som en skönt pulserande träningsvärk. skönt just för att det är efter massage.
Mitt besök dit kunde ha blivit rätt komiskt. När jag kom och hade blivit ledd till rummet där jag skulle få min knådning frågade den vänliga kvinnan om jag ville ha olja eller inte. Olja, sa jag och fick därefter något i en liten påse som såg ut som ett hårnät, eller en typ duschmössa i tyg. Wear this sa hon och gick ut. Jag började krångla i huvudet i den, men slutade när jag förstod att jag aldrig skulle få plats med min Vanhataloskalle i den lilla saken. Tog en närmare titt på tygbiten med gummisnören och började misstänka att kanske det inte alls var huvudet som skulle i. Gick ut och frågade lite försiktigt hur jag skulle ha den och var och fick då förklarat att det var ett par engångstrosor så inte mina egna blev kladdiga av oljan. Kunde inte låta bli att fnittra för mig själv när jag förfärat tänkte tanken ut att jag skulle ha pulat i håret i trosan och sedan liksom -Im ready. Hade ju blivit rätt roligt, för massörskan iaf.

idag är det 25 grader och fantastiskt solsken. Marcus åkte till Milano i morse för att jobba så jag och barnen har tillbringat dagen i en av stadens, en helt ny för oss, parker med Lotta och hennes fina tjejer. Det var jätteskönt. Sen skulle vi gå hem eftersom båda somande i vagnen, vi var inte jättelångt borta och jag hade karta och dessutom fått vägen förklarad för mig. Ändå gick vi vilse. Men vad gjorde det. Vilse med flit är något man ska gå här och även om det inte helt var med flit eftersom jag var så sanslöst kissnödig så råkade jag på massa fina gator och en marknad där jag shoppade ostar, kronärtskockskräm och annat gott jag bara måste ha idag :-). Och kissa fick jag göra på en bar och sen hittade vi hem.

Nu är det Upsy Daisy och gänget.

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Vilken syn, undrar vad hon sagt om hon kommit in och du haft "trosorna" på huvudet :)
Du är rolig du :))

Anonym sa...

Hallå, hallå! Vilken grej, ha engångstrosor på huvudet. Men det är ju inte helt lätt att veta vad man ska använda "hårnätet" till! Jag log och log när jag läste vad det hela handlade om! Jättekul grej om du lyckats få in hårsvallet i engångstrosan!
Några 25 gr varmt har vi inte haft här, men näst intill läste jag att dom haft nere i Malmö faktiskt. Såg bilder på människor i badbyxor och bikini på badbryggan där nere. Så det finns hopp även för oss.
Skönt att även du går vilse i de fina omgivningarna i Italien och tur att du hittade en bar för kisspaus.
Ha det fortsatt gott!
Kram från Maggan1