fredag 13 januari 2012

jag erkänner




Marcus gick precis iväg med Milo till förskolan.
Mimmi har parkerat i mitt knä och på tvn kan vi se Pigly Winks äventyr.
Det är fredagmorgon den 13 januari. Fredag den 13:e. Iiii iii iii.
What ever.
Damen i min famn har genom hela natten vaknat med jobbigt jämna mellanrum och på så vis terroriserat oss övriga helt omedvetet å det grymmaste. Jag är iaf redo att erkänna allt! Vad som. Säger och gör det någon, vem som, ber om. Bara jag får
Soooooova!!!!
Hon borde vara trött själv tycker man efter katastrofnatten som vi avverkat, men sitter nu och jollrar glatt och provocerande gulligt här framför och man bara älskar henne. Unge :)

Idag har jag tänkt ta mig till finska ambassaden och rösta på blivande presidenten.
Efter en del undersökande surf de senaste dagarna lutar min röst åt de grönas kandidat Pekka Haavisto. Sympatisk snubbe den dära.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt med TV-stund, även om tröttheten är påtaglig! Och hittills har fredagen den 13:e bara varit positiv, kommer säkerligen att vara så resten av dagen också. Jag är inte det minsta skrockfull faktiskt.
Blev det någon tur till finska ambassaden för röstning?
Kan ju vara skönt med en liten promenad, fast jag vet ju inte hur långt du har dit förstås.
Kram Maggan1

Anonym sa...

Pekka sai minunkin ääneni. Vaikuttaa asialliselta eikä turhan tiukkapipoiselta kaverilta.

terveisin,
Annika

Anonym sa...

Den här kommentaren är på helt fel plats i din blogg, men jag vill bara säga - Håller med dig ang Sanna Lundells text i AB idag! Den var skitbra!
//Maggan1