tisdag 10 januari 2012

vinter




Lite mer i alla fall. Ett tunt, vitt täcke ligger och lurar oss på marken och vi myser inomhus.
Bra så.

Igår var jag i två omgångar och lånade böcker inför min studiestart om en dryg vecka. Börjar kännas pirrigt.
Ska visserligen "bara" plugga hemifrån, på distans, något som för mig är lite konstigt fortfarande och inte helt liksom på riktigt. Men det är bekvämast så just nu och bekvämt är bra. Jag ska läsa filmvetenskap och lära mig italienska. Mycket kul! Ska se vad det och framförallt jag blir sen.

Nu håller jag mina tummar för de två terrordömda svenska journalisterna i Etiopien. En nyhetsflash informerade mig precis om att de valde pest före kolera och bestämde sig för att ansöka om nåd istället för att överklaga.
Tummar som sagt. Håll dom.


6 kommentarer:

Suzan sa...

Spännande med italienska!

Helene sa...

Jag har följt journalisternas öde sedan de blev fängslade och jag kan bara göra som du Jonna, hålla tummarna. --- Lycka till med studierna!

Anonym sa...

Vi har också fått några snöflingor som än så länge ligger kvar på marken, men det är inte speciellt många precis.
Kul du börjar förbereda dina studier nu och jag tycker det låter som en bra idé att plugga hemifrån. Och det är minsann inte "bara" utan det handlar ju en stor portion självdisciplin, men det har du ju. Båda ämnena låter svåra för mig, men du är ju en konstnärssjäl och vad jag förstår så gillar du också språk och framför allt italienska med tanke på Marcus ursprung.
Jag hjälper till med mina tummar ang journalisterna i Etiopien så att deras nådeansökan blir beviljad. Det gäller ju också att Sverige backar upp och att man från regeringshåll också trycker på och inte bara lamt står vid sidan om och bara tiger. Nu håller vi tummarna.
Kram till dig och hela familjen från Maggan1

Anonym sa...

Lycka till med studierna!
Håller även jag tummarna för journalisterna, men det kan tydligen ta tid,. Krama de små.
Lollo

Jessika sa...

Varför hålla tummarna när de två de facto har tagit sig in illegalt i Etiopien och "umgåtts" med gerillan? Man kan ju undra varför de inte åker in i landet som vanligt folk.

Södermalms Båtklubb sa...

Ser att ni blivit bofasta precis ovanför vår båtklubb. Jag kommer att hälsa på dej ifall jag ser dej, OK?