onsdag 23 september 2009

fettflott

Ångrar min lugg idag.
Väldigt, väldigt mycket ångrar jag den idag.
Det är inte nådigt hur flottig den kan bli på bara en dag. Usch. Inte går den inte att gömma heller. Den bara hänger kort och envist i all sin flottighet på vardera sida av pannan och glänser. På ett väldigt oaptitligt sätt glänser den. Eller aptitligt ifall man gillar smör.
Och nej, orkar inte tvätta.
Kanske borde jag ändå. Fast nej. Orkar inte. Min rygg är ond så jag kan inte böja mig och en hel dusch blir jag svettig av att ens tänka på.
Ikväll ska jag..
Terapidags idag. Passar ju i och för sig med flottigt hår där tänker jag, samtidigt som jag på något sätt skulle vilja verka väldigt städad och komplikationsfri så här första gången på länge. Fast då skulle jag ju inte behöva gå dit. Ja eller skitigt hår är väl inte lika med behov av terapi, men på något sätt känns det ändå mer ok att vara flottig hos sin terapeut än på t ex banken vid en ev låneansökan.
Anyhooo.
Jag är trött. Är van vid nattvak, men vissa saker blir inte lättare för att vanan finns där.
Appropå ingenting så ska jag köpa något trevligt till både Milo och mig idag. Vi förtjänar det.

Hoppas ni får en fin dag.

8 kommentarer:

Rigmor sa...

Jonna! När jag inte orkar tvätta håret,fuskar jag med att bara tvätta luggen.
Annars, prova med ett diadem.
Det funkar.
Ditt ryggonda kan bero på att Du legat dåligt, tex i soffan.
Sköt om Er.Kram.

Britt sa...

Hejsan Jonna, om du inte redan har testat torrschampo så gör det. Är jättebra när man inte orkar med eller hinner tvätta på vanligt sätt.

Må gott och tack för en underbar blogg!

Anonym sa...

"Hör" att du låter trött idag. Hoppas det gick bra på terapin, och så hoppas jag framför allt att du köpt något trevligt till dej och Milo idag och att ni unnat er nåt utöver det vanliga!
Kram Maggan1

Therese sa...

Hoppas dagen gick/går bra. Är faktiskt lite avundsjuk på terapistunden, skulle jag också vilja gå på, men är rädd för vad man skulle komma fram till ;-)

Hedvig sa...

skaffa ett torrshampoo! det är räddningen när man sjukt mycket inte orkar/hinner tvätta håret, men har flottig lugg-syndrom. har prövat en bunt olika, de i sprayform är enklast att använda. bara att spraya på litegrann, och sen "rufsa bort" det pulvriga som blir.

Anonym sa...

Lugg kan ju vara sådär besvärligt ibland, du har inte provat torrshampo? Jag har inte provat själv men jag har hört att det är räddningen för många småbarnsföräldrar.

Blev ju lite nyfiken på vad ni ska unna er du och Milo, men det kanske vi får höra om sen!

Unknown sa...

tur att hår växer=)

Anonym sa...

Min frisör sa...oj din lugg...jag har ngt för dig...torrshampoo=) Fantastiskt!!! Amazing!!! Den ska jag ha!!! Kanske ngt för dig med=) Linda
Märke: REF torrshampoospray=)=)=)=)