onsdag 30 september 2009

om slakt, monster och solsken

En lite halvkrasslig känsla har infunnit sig. En annan alltså.
Gillar inte. Hoppas den är väck snarast.
Jag tog mig inte till sjukgymnast idag. Öppen mottagning i Hageby kändes inte lockande för denna rishög kallad Jonna. Vill inte bli sittande där i timmar, något som tyvärr är min upprepade erfarenhet av öppna mottagningar. Har tid till min terapeut, som ju också är sjukgymnast, imorgon och ska kolla med honom vad göra.
Nödslakt kanske hans dom blir och då får jag ta det :-)

Solen skiner idag med.

Marcus är hemma. Ja eller nu tränar han. Men han är ändå hemma. Det känns bra. På många plan känns det helt underbart.
Vi har såklart våra problem än och ska på rådgivning nästa vecka.
Det sköna med lite tid ifrån varann är att det mest infekterade liksom hinner läka något tills man ses igen och att tillvaron nu inte ter sig riktigt lika tungt som det gjorde då, innan. Men problemen kvarstår alltså och ska tas itu med. Med det bestämt är ju faktiskt nästan halva "jobbet" gjort.
Monstret, det i källaren, finns där än. Men i koppel och kedjor. Jag accepterar. Det är Marcus husdjur och så länge han håller det i kedjor, viket han gör så bra, är det också bra här uppe.
Välja tillit är ett gammalt motto som jag har putsat av.

Ha en fin dag i höstsolen fina vänner.

2 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

hej hej kika förbi!

Anonym sa...

Hoppas krassligheten är väck nu! Var ju lite trist att du inte kom iväg till sjukgymnasten, men å andra sidan - sitta i timmar på öppen mottagning och sen kanske bara få minimal hjälp. Är ju bättre om du kan få en "riktig" tid, en egen alltså. Men det kanske inte funkar så i Norrköping.
Är väl en bra idé att kolla med din terapeut i morgon om han nu är sjukgymnast också.
Kul att det känns bra att Marcus är hemma och jag tror säkert ni fixar resten också tilsammans. Och det där Monstret fixar Marcus med kedjor och lås! Och ordet TILLIT är ett bra motto och tillit behövs i alla förhållanden gent emot varandra!
Vi har haft så soligt och fint hela dagen också, men nu mulnar det på och det börjar bli dags att kura ihop sig i TV-soffan ett tag, men först lite käk.
Ha det bra och lycka till hos terapeuten i morgon.
Kram till er från Maggan1