tisdag 6 juli 2010

babyfötter

Äntligen fick jag det gjort! Var nu på eftermiddagen på fotvård och fick mina arma fötter filade. En timme och 40 minuter höll hon på tjejen och det var allt annat än skönt hela tiden men ack så välbehövligt! Kändes som att halva foten x 2 försvann när allt skit skalades bort och nu är de stackarna röda och ömma, fast ändå, så nyttigt det var för oss alla. Hade börjat få såna jobbiga självsprickor att jag knappt utan att grimasera kunde sätta ner hela foten och det är väl en mycket onödig typ av smärta just nu som faktiskt kunde filas bort. Av någon annan.

Slutspurten av fotbollen har nu börjat. Två semifinaler, final och bronsmatch kvar. Känns skönt att det snart är över även om det sen kommer, till och med för mig, kännas tomt. Faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag tänkte höra vart du går på fotvård? Skulle också vilja gå, men vet inte riktigt vart eller vem som är bra...

Hälsningar Emelie (en annan Norrköpingsmamma)

Anonym sa...

Fick tips om en bra fotkräm, Compeed nattkräm för spruckna hälar. Ska tydligen vara superbra, en väninna till mig får sprickor titt som tätt och säger att detta är den enda krämen som verkligen fungerar. Hälsningar Therése

Anonym sa...

Jag har också ett bra tips för ömma, spruckna fotsulor och hälar: Lavendel, finns både som kräm, tvål, olja. Mycket bra och välgörande för de små fötterna.
//Maggan1