tisdag 2 oktober 2007

fotbollskväll

Jag gav bort min TV-orgie helt fel kväll. Av misstag.
Hade glömt bort att det var ikväll som dansen avgörs, tänkte bara att desperate housewives går i repris på söndag. Så nu sitter jag här, lätt frustande och tuggar nyttig snacks och sväljer ner med en hederlig lättöl.
Från vardagsrummet hörs i vilken ordning som helst lite -oooh! en aning -faaan! och ilskna små -nejj! nejj! eller upmanande -gå upp gå upp! och lättade -brråååå! (bra på göteborska). Även förvånade -nu då? och uppfostrande -Totti, bollen! ljuder återkommande genom väggen. Det är match mellan Roma och ett engelskt lag (united nåt) och hos oss är det fotbollskväll. Precis samtidigt som desperata husfruarna kör igång. Morr. Men jag ska se det på söndag. Och dansen hinner jag se den viktigaste timmen av. Dessutom kan jag ett tag framöver kamma hem sköna poäng som den fantastiskt snälla och förstående kvinnan jag är som offrar sig helt för bollen. För klart jag måste påminna honom om det ett antal gånger.
Helt fel är det heller inte att sitta här och mellan utropen lyssna på Winnerbäcks (skulle kunna vara Pogues på svenska) nyaste och mumsa mitt gotta godis.

-Men skjut bollen i mål! Det rådet kan de tydligen aldrig få nog av.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske ge Caj lite tid också?
Det där med vuxna människor som springer efter en boll... kan inte vara sunt.

Anonym sa...

Du har vunnit Jonna! Winnerbäck som flörtar med Pouges klår fotbollen med hästlängder.

Anonym sa...

Hihi. Du måste ligga riktigt mycket på plussidan nu. Hoppas Marcus förstår det. Tvinga honom göra något som han inte gillar. Jag har för mig att jag läst att han inte gillar Ikea. Ta med honom på en heldag där vetja.

Ha en bra dag.

finnjonna sa...

mackan: caj ska få tid han också. ska ta och leta fram honom igen:-)

ulriak: du har rätt! dessutom förlorade ROMA så det var ingen munter tillställning där ute.

anna: ha ha. Bra idé! den planen ska börja smidas nu!