måndag 8 oktober 2007

så mår man lite bättre igen

Filmen var bra, med stora vackra om än dystra bilder och vyer och bra skådisar, men verkligen inte uppiggande. Det jobbet fick man göra själv.
Så nu har jag efter ett tag på facebook pokat folk (utan att riktigt veta vad det betyder), kittlat några vänner och high fivat ett par andra. Blev erbjuden att skicka slick till några också (?) men valde att inte den vägen vandra. Jag pokar på men där går gränsen.
Sedan fick jag veta att om jag var sko skulle jag vara en flip flop. Vilket inte alls var uppmuntrande då jag i min fantasi vandrar runt som en läcker skinnstövel. Tog testet igen och -flip flop. Så det är väl bara att accepterna. Snacka om att ha fel självbild.
Något lite roligare var att jag skulle vara Keira Knightley om jag var Hollywoodstjärna och Jasmine i Alladin om jag var en Disneyfigur. Det är den där flip flopen som stör helheten, annars är jag nöjd med svaren på mina quizar och kvällen på facebook.
Nu kan jag sova.
Kanske.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi, du låter lika störd som jag beträffande Facebook, vi måste slå följe där! Först fick jag massor med trevliga vänner sedan råkade jag skriva vad jag verkligen tyckte på det där Status Update. Jag skrev: Tovan is..not like Facebook! Först började folk kasta konstiga saker på mig (som får)och sedan blev det tyst, inga vänner kvar! Allt jag ville var ju bara att få lite hjälp...blogga är helt klart lättare!

Anonym sa...

Ha! Du är ju lite lik Knightley faktiskt...

Helena sa...

Kul inlägg! Du har uppenbarligen skön humor :-)

Fertilitetsturist sa...

Ännu en som försvinner in i Facebook...? Du stannar väl härute i bloggosfären också?!?

finnjonna sa...

fertilitetsturist: Jodå. jag gillar det här bättre än det andra så härifrån ska jag inte.

tovan: vi är nog rätt lika du och jag! :-)

katarina: ...förutom att jag då tydligen är lite lik Keira! (apglad blev jag)

helena: du med, om du gillar min!