tisdag 30 oktober 2007

reklam och rosa band

Åtta minuter efter första åttaminuters pausen var det dags igen och ännu håller det på. Reklam mitt i galan. Vi tittare uppmanas ringa och tävla och ringa igen för att samla in pengar till cancerfonden, vilket såklart är en jättebra uppmaning och något för alla att göra! Men jag kan inte låta bli att stilla undra och samtidigt irritera mig till vansinne över vad som händer med kanalens alla reklamintäkter en kväll som denna? Jag misstänker att de inte går till cancerfonden. Kanske är det jag som är cynisk och har missat allt. Hoppas väldigt mycket att så är fallet. Men tills jag vet kan jag inte med att titta på spektaklet mer, även om tanken och målet med det egentligen är gott. Jag har andra sätt att skänka mina kronor till det jag tror och hoppas på.
http://www.cancerfonden.se/

Inga kommentarer: