fredag 22 februari 2008

kidnappad

Just ni sitter Marcus och ett antal andra stackare på ett tåg som backar efter en dryg timmes stillastående. Ingen information från någon om vad som händer eller kommer att hända, mer än att det kanske går bussar eller att de kanske måste bo på hotell i Alvesta dit backen är riktad. Jeah right, hotell till 350 pers i Alvesta. Lycka till. Dessutom är vattnet på toan avstängt lite lagom lägligt.
SJ är så jävla stört! Jag försökte ringa och få reda på något eftersom det inte finns information på nätet ens. I luren möts jag av en hysteriskt babblande Magnus Härenstam (nu säljer de evenemang tydligen, inte konstigt att inte det som ska skötas sköts då) och jag har aldrig varit så nära som nu att kolla in nätsidorna om hur man gör diverse bomber. Magnus var den enda jag kom i kontakt med. På alla knappval var det 20 minuters väntan. Det är väl många som undrar vad som sker deras anhöriga.
Ja ja. Marcus kommer väl hem så smånigom. Konstigt nog är han relativt lugn i stormen (något jag INTE är), om än förbannad för att han inte kommer hinna till jobbet. Någon annan får panik-hoppa-in och köra Karlavagnen ikväll.
Satans Järnvägar ska få sig en saftig stämning för förlorad arbetsinkomst. Inte för att det är deras ansvar, det är det ju aldrig. Men tids nog tvingas fanskapet ta sitt ansvar om bara tillräckligt många visar sitt missnöje.
Vad är det för sätt att transportera människor först fram och sedan tillbaka i ett trångt tåg utan vatten och inte berätta varför eller vad som kommer hända härnäst!? Det är ju inte första gången ett träd blåser omkull.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min sambo sitter förmodligen på samma tåg...Jag jobbar imorgon....SUCK! Undrar vart man hittar barnvakt så här dags Kan man ringa och stormskriva sig till jobbet?

Pernilla