fredag 8 februari 2008

läser lagrådsremiss

...och mumsar på en gudomlig smörgås. Ja, ja, jag vet att det har varit mycket tjat om koriander. Men det är ju så gott. Jag kan helt enkelt inte tjata nog! Måste lida av korianderbrist eller annan för vad den örten i kombination med gurka och en nypa flingsalt gör med mig... ja gudomligt var ordet!
Till remissen.
Det är alltså lagändring på gång i Sverige. 32 år efter att Världshälsoorganisationen antagit rekommendationer om vad som ska anses med levande fött respektive dödfött barn, var gränsen för att bli kallad ett barn ska gå, börjar det hända saker i vårt land. Här kan vi snacka ÄNTLIGEN! Gert Fylkings bleknar i jämförelse. Istället för 28 veckor som varit svenska gränsen ska man börja, som andra länder, följa WHO och sänka den till 22. Ännu är det inte färdigt, men med en lagrådsremiss ska det inte dröja särskilt länge förrän det hela klubbat och klart. Vem vet. En vacker dag kanske de börjar ta urinodlingar på gravida också?!

Läs vad jag skrev om detta i somras. Gör det HÄR.

Och nej. Det här är ingen abortdebatt!
Tror i och för sig å det bestämdaste att mina läsare kan just läsa och är tusenfallt intelligentare än vissa av de som "läser" expressen och valde att idiotkommentera texten då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yes yes yes! Något gott är tydligen på G! Vad glad jag blir!

Mummel sa...

Tänkte bara...
I debatten är det här en intressant grej - vem blir ansvarig om man genom de här FK-reglerna faktiskt dödar ett barn?
Länk: http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/08/20080208214002_250/20080208214002_250.dbp.asp

Anonym sa...

Hade inte läst den artikeln...den var bra ...skitbra... hoppas att den satte hjul i rullningen...det verkar den ju ha gjort