måndag 28 juli 2008

drömmar om Dalsland









Det gick väldigt snabbt att glömma de rätt jobbiga och tuffa timmarna bakom ratten förbi bland annat Finspång, Örebro, Kalskoga och Åmål när man väl anlänt till lilla Håverud i Dalsland.
Har aldrig varit i Dalsland förut. Visste nästan inte var det låg, skämsigt nog. Och då ska jag ändå föreställa en som har någorlunda bra koll på geografi världen runt...
Hursom. Håverud i Dalsland -kommer aldrig mer inte veta. Det var en dröm! Helt underbart. Precis som det ska vara på sommaren. Regnrekord och annat skit från början av juli var som bortblåsta ur minnet när vi körde in genom soldränkt skog och såg snart de små stugorna och kanalerna ploppa upp framför oss.
Några steg ner (första bilden tagen genom rumsfönstret) från lilla hotellet låg sjön och kallade på oss. Den riktigt ropade på Marcus som knappt hann byta om förrän han gått ner och i och sedan plaskade nöjt så länge han orkade. Själv har jag sorgligt nog badförbud så det enda som badade på mig var mina lyckliga och något svullna (efter finnracingen längs vägarna) fötter. Jag blev hormonellt gråtfärdig när jag i min inre monolog bestämde det jag ju egentligen redan väldigt väl visste, att jag inte skulle i, älskar att bada! Men det gick sedan relativt snabbt över när jag såg och hörde Marcus tjoa. Det nästbästa var helt klart att se honom däri. På kvällen blev det trerättersmiddag på hotelltrassen och som det smakade! Allt var så gott och perfekt. Nästa sommar om inte förr ska vi tillbaka. Förhoppningsvis med en liten en. Och då ska också jag bada! Som en galning ska jag bada och jag säger det redan nu, inte en sjö i dalsland eller annanstans kommer ligga säker när jag väl muckat!
Ett tips om någon ska på en liten tripp västerut:

3 kommentarer:

Elin i Björken sa...

Vilken härlig semester för er alla tre!

Anonym sa...

Dalsland är verkligen vackert!

Anonym sa...

Så underbart vackert det ser ut - och det breda leendet på Marcus i sjön är härligt! Din tid kommer, Jonna!