onsdag 30 juli 2008

mammas lyxiga laxpasta

Lyxig och så god. Men samtidigt väldigt enkel att göra.
Två färdiga laxfilér skärs i bitar (ca 2x2 cm) och bryns tillsammans med en bit gul lök i en traktörpanna. I med lite vatten och en fiskbuljong. Salta och peppra och skvätt på lite citronsaft.
Sedan häller du en halv matlagningsgrädde i och låter puttra. Finns cayennepeppar eller chilikrydda tillhands ha i en gnutta. Därefter toppar du med hackad gräslök som du redan innan kan ha haft i om du gillar smaken. Det gör jag.
Samtidigt kokar du upp tex (som jag idag) peppardellepasta (tagliatelle går också bra) halvfärdig och häller sedan i den i traktörpannan och låter puttra klart i såsen. Och voilá! Lyxig laxpasta är klar att ätas!
Mumma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta lät ju sjukt gott! Ska jag prova!

/Jennie

Anonym sa...

Jag vill bara intyga att detta faktiskt var en utsökt god pastarätt. Och jag är svår med pasta annars. Jag vet hur riktigt god pasta ska smaka. Så här! M

Anonym sa...

Ååh, det ser gott ut! Tack för tipset =)

Anonym sa...

Ville bara säga att du verkar vara en riktig fena i köket! Har flera gånger fått ta del av goda och inspirerande recept irtån dig. Tusen tack!!

Kram märtha.