tisdag 8 juli 2008

enrummare upptagen


Här bor Mini. Första bilden. Har väntat på att svullnaden efter äggstocksterrorn skulle gå ner innan jag börjar min fotoorgie och eftersom läkaren igår på ultra bara såg normala äggstockar så måste detta som sväller upp och ut framför mig vara här för att stanna och förhoppningsvis växa sig ännu större.
Så var så goda:
Foto 1. Vecka 7 + 2. Jag är väl ungefär i storlek av vad jag var två veckor fram i tiden med Liten. Men då sägs ju tillväxten öka för varje mage. Blir nog en stor fin denna då.

18 kommentarer:

LolitaRegina sa...

lovely bilder! blir alldeles lycklig när jag ser dom.. :)

Anonym sa...

Åhh va stor och fin! Jag är i vecka 9 och min mage blev också så där stor och fin redan i v 7 och alla reagerade. Men nu känner jag mig lite mindre ensam...hihi FAstän jag inte känner dig så är jag väldigt glad för din skull! Grattis grattis grattis

Elin i Björken sa...

Superfint!

Men oj vad stor du kommer att bli när du närmar dig vecka 40! Marcus kommer att få hyra en gaffeltruck för att förflytta dig i lägenheten. ;o)

Säg åt han att gå en truckutbildning genast!

Anonym sa...

Så vackert, så vackert! Var stolt (jag är stolt å era vägnar, så det så, fast jag inte ens känner er)och ta hand om er alla tre!

Anonym sa...

Jösses sån kula redan! Sådär ser väl en del ut i månad 7? :)
/V

Madde (maddepladder) sa...

Åh vad fint! :-)

Mård sa...

Lyssna inte på alla småsinta människor som försöker säga att magen har fel storlek, den växer exakt som den vill. Du är jättefin, på riktigt alltså, och jag önskar dig (er) all lycka som finns att uppbringa.

ingy sa...

Grattis! Ojoj vilken mage! :) Lycka till!

Anonym sa...

Wheeee!! Har knappt vågat slå adressen till din blogg av rädsla...*skämslitehär*. Men jättestort grattis!!! Till den härliga magen, illamåendet, livet och allt!!!! Nu var det då själva den om det inte skulle gå vägen för er. Sköt om dig, Mini och Marcus nu. Ha det bäst!
//Hillbergskan

Anonym sa...

Kära värld! Du ser ju ut som mej och jag är v 17+2!
Fint!
/trassel

Anonym sa...

Underbara mage, så härligt och se den! :-)

Anonym sa...

Ni är jättefina du och Mini!!

Anonym sa...

åh vilken fin kula!!

Anonym sa...

Anna i Åbo sa...

Fin mage! Fick nästan tårar i ögonen. Jag önskar er all lycka och att Mini får stanna där så länge som det behövs.

Är själv gravid i vecka 39+2, i magen växer en liten flicka som vi får tack vare ICSI.

Nads sa...

Supervacker mage!!!
Bli nu inte orolig om magstorleken varierar lite dag för dag innan typ v.18. Jag blev knäckt av att ena dagen ha mage och vakna helt utan nästa...

Anonym sa...

Underbart vacker mage!

Anonym sa...

Du är jättevacker och gör en sån som mig avis. Med son nr.1 berättade jag inte ens något förens i 7:e månaden och då förstår du ju att min mage var långt ifrån i size som din. Med son nr:2 gjorde jag allt för att framhäva och lyckades ganska bra, men när han väl föddes så hade jag inte en enda gång fått höra ett "oj vad stor du är" vilket är en av mina favoritmeningar för finns inget finare än gravidmagar. Det jag ville säga var alltså att en sån mening är inget att ta illa upp för, för när jag säger den är det en komplimang!:-)
//Elvina

Anonym sa...

Åh, vackra du! Jag blir alldeles gråtig av lycka för er skull!