torsdag 28 oktober 2010

datenight

Barnen sover, båda samtidigt, (wohoo) medan jag avnjuter en stilla stund, en date kan man säga med min nya kompis HP.
Vi är inte helt på samma linje än, HP och jag . HP är fortsatt trög och vill inte göra det jag säger åt honom att göra, men jag väljer tillit ikväll och tror det hela kommer lösa sig.
Jag är rätt trött och borde sova. Men efter ännu en dag utan ens ett toabesök i bara eget sällskap måste jag bara sitta här ett tag. Ensam. Och njuta av tystnaden.
Milo är sjuk. Hög feber men ändå glad och sprallig, hur han nu orkar det. Mimmi vill vara i famnen om kvällarna så när Milo väl somnade så var händerna fortsatt fulla. Älsklingarna. De är så fina mina barn. Fast jäklars så skönt när det äntligen blev tyst och båda somnade.
Det måste man ju få tycka. Fastän man är världens bästa mamma.
Så nu är det bara jag vaken (skönt).
Och HP.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att du och HP börjar komma överens i alla fall. Du ska se att ni kommer att bli riktiga polare till slut!
Skönt med en egen stilla stund i natten, det förstår jag!
Kram Maggan1