torsdag 28 oktober 2010

sovrutiner

Milo har hög feber fast far ändå runt som en duracellkanin mest hela tiden. Det hjälper ju inte febern att gå ner direkt, men hur säger man till en 20 månaders kille att han borde ta det lugnt? Nu har han satt sig ner i alla fall och tittar på Musse Piggs klubbhus och Mimmi sover. Lugnet råder således. Min förhoppning är att Milo ska sova med så jag också kan däcka en stund. Blev inte många sovtimmar inatt med lilla brasan bredvid som vred och vände på sig och mådde inte alls bra. Lillasyster verkar har hittat sin rytm och den gillas skarpt av mig. Hon får sin ersättning runt elva, tolv på kvällen (ska försöka tidigarelägga det till tiotiden), sen sover hon till fyra då blir det amning i soffan och lite filmtajm för mig. Har jag tur är hon klar en halvtimme senare och sen är det sova till efter åtta, ibland nio (!) som gälle,r då hon ska ha frukost. Detta känns mycket bra och bara Milo börjar sova han också om nätterna kommer vi få det hur lyxigt som helst.

Nu vill han nog vila min sjukling. Adios.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte kul att Milo inte är pigg, men desto bättre Mimmi verkar ha hittat sin sovrytm. Så när nu Milo blir av med sin feber så får du och ni bra lyxiga kvällar och nätter. Det låter väl ljuvligt tycker jag.