söndag 31 oktober 2010

idag firar vi

Det är vintertid. Milos sover. Mimmi sover. A-K fyller år. Solen tittar fram. Det är söndag. Listan med anledningar till att äta bulle, kaka och lite glass kan göras lång idag.
Att det är söndag kanske inte varje gång är kul, men det bästa (och sämsta) med söndag är att det är måndag dagen efter och måndag betyder ny vecka, nya möjligheter och en ny chans att lura sig själv om att man just då ska börja träna regelbundet och sluta äta bulle, kaka och glass till lunch. Men det där, det senaste, låtsas vi inte om idag utan äter bullen med nöjda tuggor som om den vore den sista bullen någonsin att tuggas av min mun. (Yeah right.)

Det här med vintertid är förresten annars så överskattat. Eller visst skoj för de som inget annat vill och KAN än sova på söndagar, men har man barn så inser man snabbt att de inte är födda med sovmorgonradar och då kan det faktiskt kvitta för det enda detta för med sig är att min dag blir längre och jag lovar dagarna är långa nog redan just nu och att när det till våren blir dags att plocka bort den extra timmen igen kommer alla de tidigare nämnda som vill och KAN sova länge idag gnälla sig blå om detta orättvisa faktum att de åter blir bestulna (känner någon igen sig? ;-)) till oss som aldrig får några timmar tillbaka. Har man några kvar alls snart?
Ja ja.
Jag väljer ändå at fira. Motsägelsefullt visst, framförallt efter ännu en fullständigt katastrofal natt, men att sitta och sura känns inte lika skoj så fira it is.

Vad firar du idag?

3 kommentarer:

Jessica sa...

Att vecka 11 är här och jag fick se en frisk bebis i torsdags. Att sonen är hos farmor och jag fått den efterlängtade sovmorgonen. Att bulle kunnat ätas och inte kommit upp. Det finns massor av firaranledningar här!

Anonym sa...

Jag tänker precis nu fira att den tjocka dimman utanför fönstren försvunnit och att solens strålar tittar fram. Det förgyller tillvaron denna dag. Och firar gör jag med en god kopp kaffe och en god kaka alldeles strax.
Kram till dig och resten av familjen! //Maggan1

Anonym sa...

Min trettioårsdag och att det är tre veckor tills min bebis ska plockas ut! Njut av dina bullar du, det har du säkerligen förtjänat!