fredag 15 oktober 2010

dan före dopdan

Har ikväll svettats i samma takt som potatisen till salladen kokat sönder men nu är allt under kontroll. Nästan iaf, en hel del kvar att fixa men det fixar sig. Nog. Hoppas vi. Jag. Morgondagens pingla vill iofs inte sova och jag är för uppspeedad för att göra det även om jag så borde, i några veckor helst. Istället sitter jag här och lyssnar till svärfars snarkningar som just nu faktiskt verkar närmast rogivande.
Väntar förhoppningsfullt på första gäspen för när den kommer borde ett gäng till snart hänga på. Brukar ju funka så. De spelar liksom svårflirtade och vill inte alls när man ber dom, men så fort en visar vägen är resten där och flåsar den första i nacken, jobbigt nog i vissa sammanhang, men just nu vill jag bara gäspa, så komsi komsi jag väntar på er.

Nej, det är konstigt. Har borstat tänderna, gjort mig redo, skakat käke och lockat mig blå men inte en gäsp nånstans.
Ha ha, precis där kom den. Så där ja, nu bara vänta på resten. God natt.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis lilltjejen på dopdagen! Hoppas att ni får en underbar dag med släkt och vänner!

Spännande att höra vad hon får för tilltalsnamn...

/Hanna

Anonym sa...

Hoppas du fick några timmars god sömn inför dagens höjdpunkt!
Önskar er en riktigt fin och stämningsfull dopdag!
Kramar från Maggan1

Anonym sa...

skakat käke? har så problem med min att jag hoppas på ett nytt mirakelsätt att bli av med värken.

Anonym sa...

Lycka till idag! Kram Carina