fredag 1 oktober 2010

god natti natti

Ingen krasch än och bilderna (tror jag fått med alla) är sparade på CD. Ska kolla imorgon om jag fattar det där med drivrutiner och annat.

Igårkväll var jag så lycklig där jag låg mellan mina två underbar barn redo att sova kanske två timmar i sträck. Hade lagt min ribba lågt tyckte jag efter det där mastodontpasset natten innan. Grät en skvätt lyckotårar till och med då det kändes så sanslöst magiskt allting, att bara finnas där med en älskling bredvid sig och en annan i vaggen på andra sidan. Världens lyckligaste människa, det är jag det. Var jag.
(Är såklart fortfarande)
Sen började det.
En vaknade. En till. Båda skrek och somnade om vartannat och den inte helt genomlyckade proceduren upprepades minst en gång i timmen resten av natten. Den fina magiska känslan försvann och jag sadlade om till vrak. På morgonen, efter inte många blundstunder för mig var jag som någon skrev redo för psyket. Helt färdig i kropp och knopp. Orkade inget. Men det var "bara" att rycka upp sig. Efter en kopp svart kaffe skrattade jag nästan åt eländet och det underbara som lett dit. Snacka om att pendla mellan ytterligheter.
Det bra är att Mimmi åtminstone inte verkade ha så värst ont i magen, det var helt enkelt något annat som bråkade med hennes sömn och jag tror det stavas Milo som sov mycket oroligt stackarn.
Nu vankas säng och naiv som jag är hoppas jag igen på massa sömn för mig.
God natt till er med!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Ett stort tips! Ha barnen i separata sovrum. Det tror jag underlättar betydligt. Sen får du kanske räkna med att springa något varv i dom olika. Men tror att ni alla sover mycket bättre då.

Emma i Lkpg sa...

Man förstår ju att sömn eller brist på sådan kan användas som tortyrmetod. PUH!

Nu en helt annan sak till dig som Norrköpingsbo. Jag och familjen är på väg att flytta till Norrköping. Maken jobbar redan där och kör mellan Linköping och Norrköping varje dag men nu har vi tagit beslutet att flytta. Och jag har givetvis lite ångest... Framför allt är det ångest inför att rycka upp 2 1/2-åringen från dagis och börja om på ny kula.

Så nu till mina frågor:
-Hur trivs du i Norrköping?
-Hur har valt förskola?
-Vet du något om förskolorna i Ektorp/Vilbergen?
-Är det svårt att få förskoleplats?
-Jag är föräldraledig, hur blev det nu med de 15 timmarna på förskolan som jag vet att du skrev en del om? Är det fast 3 timmar fem dagar i veckan på varje förskola, eller var det tvärtom - 5 timmar 3 dagar i veckan? Är tiderna styrda?

Vore jättetacksam om du kunde lugna ett oroligt mammahjärta och ge lite svar på dessa frågor.

Mvh Emma