fredag 26 mars 2010

dansfinal och soffköp

Det var väl inte en direkt spännande final i Let's Dance men sanslöst kul David H i parodierna! Båda finalparen var jätteduktiga, precis som de varit hela tiden och det hade dugit (heter det så, plötsligt känns pluskvamperfektformen av duga fullständigt knepig... men låt stå, sent nu) bra med vem som av dom som vinnare. Lite höll jag kanske på Claudia och Tobias bara för att Tobias skulle få vinna efter att redan förra året blivit tvåa, men nu vann Mattias och Cissi och bra det med. Mattias verkar trevlig liksom hans tjej irl, så massor av GRATTIS!

Ikväll gjorde jag broccolisoppa med kikärtskräm. Gott!
Härda ut, recept kommer.

Imorgon ska jag åka med mamma och pappa och beställa soffa. Vi har nästan bestämt oss. Marcus är som bekant dålig och får stanna hemma men han litar tydligen på mitt omdöme så jag ska försöka förvalta det fötroendet väl. Hoppas nu bara att han snart är uppe och kurant igen och att tabletterna den här gången får honom både smärt men även helt pillerfri. Inte bara lite jobbig och orolig denna onda cirkel blivit för alla inblandade, kanske mest för mig eftersom jag har en tendens att ägna mig åt ovannämnda syssla.

Ja ja. Till sängs.

Imorgon blir det soffa, tårta och bräserad fläskfilé!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna!
Bra att Mattias vann men röstade INTE. Nån hjälp måste finnas för att Marcus skall bli bra så han kan vara glad igen. Den onda cirkeln måste brytas. Jag skulle råda byt läkare, en del vill man skall äta piller men det hjälper inte.Avbröt "pilleriet" för magen tål det inte, men till det behövs lugn o ro runt omkring och uppmuntran , och tro på sig jälv detta klarar jag. Stöd från anhöriga, inte ensam ansvarig och orolig för framtiden , stressfri miljö. Så gott det går. Han är ju inte ensam ansvarig. Marcus tillåt dig vara dålig just nu utan dåligt självförtroende, du får ta över sen. Stressande är andras krav. Bra att du får välja soffa , vad är en soffa mot en värkfri dag för Marcus. Flytt, fler barn , . Starkast i familjen är Marcus. Jobbat som en blå för att ni skall ha det bra, så stöd honom o stressa inte . Med tapeter iloo gud vet allt. Livet går inte i repris. Krama Milo-go.

Anonym sa...

hej jonna. jag undrar om det finns någon god rökt finsk korv du kan rekommendera. gärna med bild så man kan hitta den. tack på förhand!