måndag 15 mars 2010

Milo i farten och Plutt i magen











~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Kärleken är på gång mest hela tiden och åt alla håll samtidigt. Det är helt otroligt underbart att bara titta på honom. Små saker som han anammar och testar, som att försöka klä på sig min sjal eller byta kanal med fjärrkontrollen genom att peka med den mot tv:n och hojta order. Den lyder så klart inte men Milo gapar på. Han gapar om allt möjligt, ett himla tjat är det på honom men vad gulligt det låter. Det bubblar och har sig i mig när han förklarar tillvaron och försöker få oss att förstå vilket ibland tar tid, tröga som vi är och då höjer han rösten och bubblar med än högre volym och sträng blick. Älskade barn!
Ikäll satt vi (jag låg) länge och kollade på TV i soffan och Milo pillade mig försiktigt i naveln och klappade runt, runt på magen. Därinne bor hans lilla syskon.
Plutt och jag i vecka 17+1 idag. Vi är inne i den 18:e veckan och har således sluppit den förra. Tack och lov. Men än är det många kvar.
Har väldigt mycket sammandragningar emellanåt och jag lider mig igenom dom för trots att det är vanligt, normalt bla bla så varslar de för mig om död. Kan inte ta dom med ro. Hur jag än försöker. Lyckas ändå hålla mig någorlunda cool och de gör ju inte ont och i skåpet har jag Bricanyl och så här var det ju sist och... Ska dock hålla mig till nästa vecka åtminstone innan jag börjar knapra piller. Vill inte än. Nästa vecka förresten, då är det tappmätning och RUL (rutinultra). Ett litet delmål på vägen, hoppas allt ser bra ut och imorgon ska jag till BM och kolla lite annat.
Men först ska jag sova.
Kramar och goda drömmar vill jag ge er.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Kort kommentar: Underbara bilder på Milo! Tack så jättemycket!
Underbar beskrivning på vad han vill förmedla till Er! Och hans klapp på din mage!
Härligt vecka 17+1! Take it easy, Jonna! Jag förstår vad du går igenom just nu, men som sagt - ta det lugnt! Jag är säker på att det fixar sig den här gången! Lille Plutt mår så bra!
Ser fram mot nästa veckas delmål med tappmätning och RUL! Hoppas få liten rapport från morgondagens BM-besök!
Du vet - jag och många med mig håller alla tummar och tår för dig och lille Plutt och resten av familjen!
Natti! Kram Maggan1

Mia sa...

Åh vad jag håller tummarna för er. Känns som i går jag följde er resa när Milo kom till världen och låg i magen. Visst börjar livet om när man får barn? Klappa magen och vila nu. Kram Mia

Lina sa...

Vad söt Milo är! :)
Och jag hoppas verkligen att det går bra för er nu :)

Anonym sa...

Milo uppfostra du mamma och pappa så de förstår vad du menar sötnos.
Håll ordning på dem så de svarar ordentligt! Upptäcka världen är kul. Håll låda du bara.
Jonna de är för roliga när de pladdrar o pladdrar o man begriper inte ett skvatt o och så blir de förbaskade och man får en blick som man var den dummaste personen på jorden . "pappskalle" säger blicken. Börja skolan typ. Bra att du mår så bra som du kan och hoppas att allt fortsätter bra. Fina bilder på MILO-go. kram

Anonym sa...

hej jonna!!! GRATTIS!!! till bebbe nr 2:) ni är verkligen värda all lycka...jag har följt dej och markus väg till er glädje med en frisk bebis,MILO!!! och jag har gråtit över era 2 ängla barn....jag själv har fått 2 missfall,gjort 1 abort och blev gravid igen 07 med tvillingar där ena fostret dog redan i v9...men födde en frisk liten oliver januari 08!!! är igen gravid i v27 och oliver blir storebror i juni-10..jag önskar er all lycka!! följer din blogg och uppskattar den verkligen....kram/jessica

Anonym sa...

Han är så vacker prins Milo!:) Ståtlig och ser bestämd ut. Verkar väldigt målmedveten redan, härligt!

Vecka 18 nu! Nice, det går framåt. Närmar sig halvtid!:)
Jo i den där "kokboken" ser jag härliga bilder av Milo med också, hehe...för det blir väl en bok?;)

Kram
/Madeleine