söndag 12 juni 2011

i mina drömmar







För drömma får man ju.
Denna kreation går säkert loss på närmare tjugo papp och helt ärligt så är den inte värd DET. Eller ännu ärligare -såna pengar finns inte i budgeten eller annanstans. Men fin är den.
Kanske kan få nåt liknande uppsytt, eller hyra?
Jag vill inte ha en brudbrudklänning tänker jag, hellre lite lösare, framförallt där det redan eller fortfarande putar, och så ledigare men fortfarande vackert och tjusigt. Och ljust.
Och så ska det passa min tänkta frisyr, den där lite 60-talsaktiga.
Ja ja. Jag drömmer vidare.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Drömma vackra drömmar får man ju göra. Och snygga kreationer är det. Säkerligen billigare att få något uppsytt som man själv skapat på papper alternativt naturligtvis att hyra något snyggt. Det finns ju en hel del butiker som hyr ut, vet inte hur det är i Norrköping, men i de flesta större städer finns ju sådana "uthyrare". Ljust, där håller jag med, och den där 60-talsfrisyren ev kompletterad med någon blomma. Du - du kommer att bli en fantastiskt tjusig brud! Jag tror inte Marcus ögon kommer att vara torra när han får se dig!
Men dröm vidare, du har ju lite tid på dig än innan du måste bestämma dig. Men ska du hyra alternativt låta någon sy, så gäller det ju att hänga på så det blir klart till september. Först tänker man, åh så långt ända till september, men vips så är man bara där!
Kram och god natt//Maggan1

Elin sa...

TIPS: Jag fick min brudklänning uppsydd av en SFI-verksamhet som hade verksamhet för invandrarkvinnor.

Den blev skräddarsydd och jättefin och inte alls dyr.

Dessutom var det jätteroligt att under arbetets gång diskutera skillnader mellan brölloppsbestyr kulturer emellan. :o)

Kanske finns det något liknande i Norrköpingstrakten?

Båthuspernilla sa...

Till den tänkta frisyren vore det ju jättefint med en klänning som inspirerats av smokingklänningar från 60-talet. Enkelt och så snyggt. En sån är inte jättesvår att sy om man är lite händig med symaskinen, mönster går att få tag på än idag. Känns ursprungsmodellen för kort är det inte svårt att göra den längre.

Lycka till med drömmarna och realiserandet av dem =)

Anita sa...

Redan putar ut?????????????????

ingy sa...

Min vän Malin är en jätteduktig sömmerska som syr allt möjligt! Bor i Ringarum men jobbar deltid i Norrköping. Syr bl.a 50's kläder!

http://www.daisymae.se/

Lycka till!

Kram i

Jessica sa...

Har man inga större moraliska skrupler så finns ju möjligheten att beställa kopia från Kina. Man mailet bild och sina mått till fabriken och de syr. Annars finns house of brides och shop of brides som är relativt billiga.