fredag 6 november 2009

bära barn

Igår testade vi ryggsäck. När barnet blir tillräckligt stort kan man ha det på ryggen med bärselen och enda minuset med det var att det ännu är för svårt att klara själv. Alltså själva isättandet av barn.
Milo dock tyckte inte det fanns några minus alls. Skrattade, pladdrade och tyckte mycket om att hänga med nära nära tills han ville sova lite och se så bra även det gick.
Jag personligen tyckte väl inte den där ställningen var riktigt lika skön efter ett tag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar lite krångligt med barnet på ryggen, och om inte annat krångligt för själva ryggen.
Milo ser ju ut att trivas och det gör nog de flesta att få "åka" bärsele på ryggen, men jag tycker inte det verkar speciellt bekvämt för mamma/pappa!
Kram från Maggan1

Mummel sa...

Jag hade världens bästa höftbärsele.
Problemet är att det var så längesen att jag inte minns var jag köpte den...
Funkade skitbra, och sparade faktiskt axlar och rygg, bara man bytte sida då och då. Händerna fria, unge med, inte ont.

Ska säga att jag har kraftiga nack/ryggproblem, funkade inte med belastning på axlar för mej.

Anonym sa...

Jag tycker det verkar toppen att ha bebis på ryggen när de blivit för stora att ha på magen. Tror det finns nån slags huvudstöd man kan använda när dom somnar.

Jenny sa...

Åh, en sån vore toppen för vår "lille" (11 månader) som har ett väldigt stort närhetsbehov och gärna vill hänga med. Vart hittar man en sån?
Jättebra blogg för övrigt!
Kram Jenny

Anonym sa...

Om du googlar så får du se hur man gör för att ladda barnet på ryggen alldeles själv! Är det en Ergo du har så funkar det utmärkt.