söndag 8 november 2009

jomenjajustdet

Måste ju bara skriva att jag under min shoppingrunda i stora staden tog en paus och plötsligt hamnade mitt i en slipsknytartävling.
Ja, faktiskt. Kändes helt knasigt först, som en scen ur en halvkass film. Men kul var det för lättroade Jonna.
Det hela ägde rum i Gallerian och nej -jag vann inte, men fick en hyfsat hedrande tid på 3,65 sekunder. Inte illa för att vara en som i princip aldrig bär kravatt och knyter en endast då den hänger runt någon annans hals. Han som ledde, hade tiden 1,56 sek, så jag var ju inte ens där och nosade, men har ändå tydligen talang, sa de som visste! Lite träning och jag kör på en och en halv nästa år.

Nu -natti natti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VAD KUL!! Du har talang. Jag klarar det inte alls, vare sig på mig själv eller på gubben!
//Maggan1

Camilla sa...

Tack Jonna för en bra blogg som jag följer varje dag. Men en tanke har slagit mig (och blir tydligare för varje dag) - blir du inte lite trött ibland på Maggan som prompt skall kommentera precis ALLT du skriver..?