torsdag 26 november 2009

vällingstatus

Milo svalde 2 dl välling runt fyra i morse och somnade sen om! Hurra!
Vi har precis lekt dammsugarleken -jag dammsuger och Milo springer tjutande efter. Tjutande som i skrattande-tjutande. Han älskar dammsugaren och dess vind (på bilden njuter han av luften från mormors supersugare) och vi har nog aldrig haft så här rent.

Snart är det gröt, sen bad och så förberedelser inför sänggående.
Har hyrt en film men ska se om jag orkar -se. Torsdagarna är bra så att man åtminstone har en chans (anledning) att lägga sig tidigt eftersom TV-utbudet stinker bajskorv.
Kanske ska ta den chansen och strunta i filmen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att han dels sov till 4-tiden och dels tog vällingen! Det är ju verkligen värt ett stort Hurra!
Vilken härlig bild du lagt ut här! Han är bara så söt så.
Gröt, bad och sen lite myspys innan sov-time, det låter väl inte helt fel. Hoppas han somnar lika bra ikväll och att han sen sover till 4-snåret. Det vore ju bra för både dig och honom!
Och hade det varit jag, och sonen somnat, så hade jag nog kollat filmen först och njutat av min egna tid en stund, och sen lagt mig. Men det var jag. Nu är det dig det gäller.
Kramis till er från Maggan1

Unknown sa...

Hej
Det har gått lång tid sen jag var inne här hos dig. Är tillbaka i Sydafrika, lycklig över att var här med man och ammande barn. Fick idag äntligen tid att se hur stor Milo blivit. Å va fin han är. Du är min bästa mamma skola, här har jag lärt mig så mycket av allas tips och dina försök. Att sluta amma hade jag ingen aning kunde vara så svårt. Hoppas det går bättre idag.
kram
Gabriella i ett blåsigt sydafrika

Mullis ska bli smalis sa...

Vad roligt att läsa att han ätit så mkt välling, snart dissar han titsen självmant för det som går snabbare och mättar bättre! håll ut! Kram

jennie sa...

*skratt* Jag har oxå en dammsugsälskande bebis här hemma, vår är 8 månader och har ALLTID älskat dammsugaren. Så jag säger som du, vi har nog aldrig haft så här rent förrut.

Härligt med vällingen!!

Anonym sa...

Hej lillego du är söt som vanligt . Man skall lyda sin far o mor sa de till mig när jag var barn , begrep aldrig varför för det sa de inte men jag kan tala om för dig du mår bättre om man sover ordentligt. KRAM.
Jonna bra att du får Sova bättre, o även Marcus som jobbar.Håller tummarna nu envishet lönar sig.
Trevlig helg alla tre.