måndag 9 november 2009

fast låt oss gå till soffs med ett roligare inlägg

Ni kan bortse från den där g(apa)nde typen till vänster på första bilden, men visst är Milo så fin i den gula bodyn! Älsklingen då. Mitt vackra underbara lilla barn!
Han somnade (vid bröstet så klart) för en halvtimme sen och jag saknar redan. Hoppas samtidigt för bådas vår skull att vi inte behöver ses mer i natt. Ska sova soffa och om allt går enligt planerna ska jag göra det många långa timmar i sträck medan mina såriga bröstvårtor får lite vila.
Men först ska jag läsa bok, Dödergök av Katarina Wennstam. Hon är bra, hoppas den här boken är det med.

Natti för nu.

19 kommentarer:

Hannah sa...

Ååå vilken sötnos! Har en likadan till min älskling. Min son har lik som din, mörka stora ögon. Så fint med gult när de har lite färg ungarna! :D

Jeanette sa...

Kolla in Efter 10 med Malou idag, handlar om hat och förtal på bloggar. Det får du och alla andra underbara snälla bloggare alldeles för mkt av.

Anonym sa...

Guuud så söt Milo är, och du med! Lycka till med terapin!
Har läst din blogg länge och har trott att ni kommit tillrätta med saker och ting, känns som om ni gjort mkt mysigt tillsammans tex på farsdag, men sen fattar jag att dina nattvak och faktum att M är borta såå mkt gör att det blir slitigt. Men vem fan är inte tjatig och sur i detta pissväder.

Håller tummarna att ni hittar tillbaka till varandra!

Kramar Kicki från Norrköping

Sophie R sa...

Han är underbart söt!

Anonym sa...

Jättefina bilder. Han är så himla söt.
Hoppas det blev en lång och god sömn för er.

Therese sa...

Den boken håller jag också på att läsa nu :)

Anonym sa...

Ni BÅDA är jättefina :)

Susanna sa...

Hej!

Kan du inte pumpa ut mjölk och ge honom med flaska? Jag slutade precis att amma min son, han är 7 1/2 månad. Hade gärna ammat längre men han började bita mig med sina små, sylvassa tänder. Det var inte mysigt att amma längre och jag började känna som du att jag blir stressad över att snart "behöva" amma honom igen med mina blödande bröstvårtor, inte kul! Nu pumpar jag och ger med flaska och det funkar bra för oss.

Anonym sa...

Gud så söt han är! Tur att jag har min egen goskille hemma i samma ålder annars skulle jag bli grymt avundsjuk :)

Vill bara tillägga att jag fattar inte varför man ska störa sig på om nu nån vill kommentera varje inlägg när personen dessutom bara skriver massa snälla o peppande saker. Man måste ju inte läsa kommentarerna bara för att man följer bloggen... bara en åsikt i höstmörkret..
Kram från Stina i Linkan

Anonym sa...

Jaha, och nu vågar väll aldrig stackars Maggan skriva igen!
Faan att alla skall behöva klaga!

TILL MAGGAN:

Bry dig inte i dem utan fortsätt med din underbara och oftast mycket insiktsfulla kommentarer!
Dina kloka råd uppskattas även av mig!

Stora kramar både till Jonna och Maggan!

Stora kramar Tess W

Anonym sa...

hej!sluta amma nu, så att du får sova innan du blir "knäpp". Marcus kanske kan tänka sig att boka av några jobb och vara pappa på heltid? jag beundrar dig, att du ORKAR, vecka ut och vecka in, ensam!

Anonym sa...

säga vad man vill om Alex S, men han är iaf en närvarande pappa och sambo.

Anna sa...

Jag håller med här helt och hållet. Känns som det börjar bli väldigt dags för Marcus att vara hemma och ta hand om sin familj på allvar.

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Tänker inte bortse från 1:a bilden. Du är jättefin, som människa och morsa och jag tror även som sambo! Även om det ibland uppstår konflikter. Livet är så, och jag hoppas ni reder ut det tillsammans. Ni verkar ju verkligen bry er om varandra, men i alla förhållanden måste man ge och ta. Gäller båda parter. Om du bara visste hur ofta jag tänkt ”strypa” min gubbe, men som väl är har jag avstått! Hoppas att ni tillsammans kan försöka minska på alla Marcus åtaganden framöver, hans resor sliter på er båda, även om det är kul att han är efterfrågad och uppskattad som föreläsare, programledare, skribent.
MEN Milo är jättefin i sin gula body!
Hoppas att du fick sova många timmar även om det var på soffan och att Marcus fixade nattmatningen. Det börjar nog bli dags att du fasar ut amningen, innan dina tuttar är ”helt slut”, trots att det är mysigt med amningsnärvaron. Milo håller sig mätt längre på välling än på upprepade amningar. Jag vet inte, men jag tror bröstmjölken blir ”för tunn” ju oftare du ammar, och det i sin tur orsakar att han vaknar ofta. Men det är vad jag tror, är ingen expert. F.d barnmorskan kanske vet och kan kommentera, skulle nog vara en bra idé!

Jag har ju blivit ”påhoppad” vid 2 tillfällen sista dygnen för att jag kommenterar dina inlägg. Vill passa på att tacka er som skrivit positivt om mina kommentarer (Stina i Linkan och Tess W – KRAM OCH TACK TILL ER). Det gläder mig att jag kan peppa fler genom mina ord (har ju även tidigare fått pos feed back på det jag skriver i Jonnas blogg). Jag hoppas och har tidigare uppfattat att även Du Jonna uppskattar mina ord, om inte vill jag att du säger ifrån och självklart kommer jag att respektera det.
Varför kommenterar jag? Jag tycker mig ha lärt känna en underbar familj med Jonna i spetsen. En underbar familj som har både glädje och problem. Har känt att om jag kan dela med mig av min erfarenhet (är inte världens yngsta medborgare), min glädje till livet och min empati för öppna och ärliga människor så vill jag gärna göra det. Jag tänker inte offentliggöra min profession här utan nöjer mej med att säga att jag älskar människor som vågar bjuda på sig själv och via det skrivna ordet utbyta tankar och erfarenheter.

Kommentaren ovan om Alex S och om han är en närvarande pappa och sambo vill jag inte kommentera. Av skäl som jag inte vill gå in på! Var och en får ha sin uppfattning, jag har min.

Kramar från Maggan1

Jimmy sa...

Milo är sannerligen bedårande söt... /J

F.d Barnmorska sa...

Ett underbart inlägg av Maggan1, även om man nu inte är landets yngsta medborgare så har man mycket erfarenhet som man kan delge, och det är just det hon ofta skriver till Jonna om.Detta med amningen är ett gissel för väldigt många tyvärr. Klart att det är bra att amma men man är inte sämre för att man inte ammar alls. Alldeles upp till var och en, det är dom små knytena som bestämmer när dom är mätta eller inte, jag sitter själv med en dotter och en liten prinskille 2 månader yngre än Milo och hon har inte haft det lätt med honom. Jag är aldrig framme med pekpinnen och säger att hon skall göra si eller så, frågar hon så kan jag bara gentemot mina erfarenheter ge råd att gör så och prova så. Nu har hon kommit dithän att hon flaskmatar hela tiden och han sover hela nätterna, slutfasen på kvällen har varit gröt och sen en skvätt välling om han vill ha och så har det funkat ett tag nu. Att Jonna har tagit det största ansvaret hemma är det nog många som känner igen, men jag har heller aldrig läst att hon klagat. Varje relation får sina törnar vare sig mannnen är hemma eller inte. Man kan aldrig ge bra råd, det kan ingen, man lever bara med sina egna erfarenheter och det gör Jonna också. Hon känner ju trots allt sin son bäst av alla. Detta kommer att gå bra och snart är han stor och hon ser tillbaks på livet med ett leende på läpparna. Ha en bra dag till alla och framförallt till Maggan1.

Anonym sa...

Till F.d Barnmorska!
Tack för din positiva feed back.
Ha en bra dag du också!
//Maggan1

Maria sa...

Några måste ha på tok för mycket fritid om man lägger tid på att reta sig över huruvida någon har vänligheten att BRY SIG!

Maggan verkar vara en klok kvinna med ett gott hjärta och det är väl där skon klämmer! Man får inte vara omtänksam och god i vårt samhälle. Sånt "säljer inte". Är man en skenhelig bitch applåderar många. Nej fy tusan för all cynism och elakhet!
Fin body Milo har. Jag håller just på att lägga ut fina polarn kläder på tradera. Så smart att man kan sälja där och faktiskt tjäna några slantar också.
Alex Schulman har fått ett inlägg i min blogg idag:-)

Lev väl!
/Maria

Anonym sa...

Till Maria!
Tack för dina fina ord.
Du har säkerligen rätt - det är ofta inte ok för en del människor att någon kan vara omtänksam och mjuk numera. Det är inte inne.
Tack än en gång!
//Maggan1