söndag 15 november 2009

dagen efter

Det var kul på tjejfesten! Väldigt god mat och trevliga människor.
Kändes bra att innan få piffa till sig, spraya håret och spackla framsidan. Behövs yttre påverkan ibland för att få maskineriet att känna sig bättre inombords.
Vi gick ut på lokal sen och det var ju runt hundra år sedan sist. Kände mig extremt ringrostig och hade nog behövt en manual i hur gör man? men även utan gick det till sist hyfsat, jag menar vad kan egentligen gå fel. Det är väl mest att jag kände mig lite fel. Eller på fel plats.
Vi dansade i ring som sig bör och det var roligt även om musiken kunde varit (mycket) bättre. Ibland kraschades ringen av juckande och gestikulerande överförfriskade män och kvinnor, men ignorerade man det störande -försvann det och vi kunde fortsätta skaka ifred. För dans, i varje fall för egen del, är faktiskt att lätt överdriva. Det handlade helt enkelt mer om systematisk skakning och subtilt flaxande med armarna än något annat.
Här hemma hade det gått jättebra! Alla sov när jag kom och killen vaknade visserligen någon gång under natten men tog sen till sist vällingen som mormor gav, så det är ju att betrakta som en ren jättesuccé.
Allt som allt var det en väldigt trevlig kväll igår och idag mår jag kanon. Kan inte bli mycket bättre!

3 kommentarer:

Suzan sa...

vilken härlig kväll! =)

Anonym sa...

Hej Kul att du mår bra även dagen efter o att ni hade så roligt.
Detta med "typiskt svenskt" finns bara hos de som inte umgås med svenskar,så är det. En del ideér hur typiskt finskt italienskt småländskt, dalmasar är o jag blir förb.
Vissa saker kan stämma lite. Hade sällskap med en italiensk kille 10 mån men när han skrev hem till mamma ! sant(min mamma o pappa skrattade sig fördärvade) att jag drack lite vin drog jag. Såg brevet. Men drar inte alla över en kam för det. Men religionen o uppfostran spelar en stor roll i synen på kvinnor , familjen det kan vi inte komma ifrån. Krama MILO lillego

Anonym sa...

Vad roligt att det var kul på tjejfesten! Ibland är det ju riktigt kul att få spackla till sig lite! Det är ju inte bara att man ser lite bättre ut, men känner sig riktigt vacker också när man kollar spegelbilden.
Kan tänka att du kände dig lite på fel plats när ni var på lokal. Var väl ett tag sedan senast, med undantag för galapremiären för dryga veckan sedan förstås. Men det var ju inte samma typ av ”lokal” i och för sig ;-)
Ja, man kan nog se och höra både det ena och andra på en del uteställen, men det är ju som sagt bara att ignorera.
Kul att allt gått bra hemma och att Milo slutligen tog vällingen som mormor bjöd på. Men han insåg väl, den lille smartingen, att mormor inte hade något annat att bjuda på än välling, så det var lika bra att ta en slurk och sova vidare!
//Maggan1