måndag 26 maj 2008

i väntan på ivf-rapport

Sitter och väntar på samtal från RMC. Efter lunch sa de imorse och det är ju efter lunch så himla länge. Egentligen ända fram till nästa lunch imorgon. Men... Välja tillit. De ringer snart.

Det känns konstigt att planera bebis så in i minsta detalj och samtidigt fira födelsedag för ett barn som inte längre finns. Eller finns, finns han ju, klart han finns, i mitt hjärta och mitt blod. Varje hjärtslag är en påminnelse om min pojke och hans syster som inte heller blev. Och nu sitter jag här, med blodet konstant pumpandes och väntar besked på hur jag ska gå vidare med sprutor och äggodling. En odling som förhoppningsvis innehåller det där guldägget ur vilket det ska bli bebis, Dantes och Litens lilla syskon. Om allt nu (för en gångs skull) går som vi önskar och hoppas. Vilket det såklart ska.

Välja tillit.

Jag har ca 30 blåsor på gång i lite varierande storlek. De är lite för små för plock just nu så ett antal dagar av injektioner ska till innan vi siktar på uttag. Jag hoppas ändå få reda på ett datum. Skulle betyda mycket att få en dag att räkna ner till.
Men först måste de ringa...

Inga kommentarer: