måndag 25 augusti 2008

dag ett

Legat i drygt tre timmar och känner att jag snart äter upp mig själv av ren tristess. Gaaaah. Vet inte vad jag ska göra. Har läst. Sett på skit. Läst lite till och sett ännu mer skit. Nu väntar jag på den micrade lunchen och tar mig en välbehövlig sittpaus de sju minuterna maten värms upp.
Min första liggdag är alltså här. Jag är själv. Uttråkad till tänderna. Måste springa upp fler gånger än jag vill och får ångest över det ett tag men ligger till mitt försvar ändå mest hela tiden. Fast fy faaan vad trist det är! Kanske blir det bättre imorgon, eller nästa vecka, eller om nån månad och sen får jag gå upp igen förhoppningsvis med bebis i famnen.
Ska träffa läkaren klockan tre. Är orolig. Känns jobbigt. Vet inte om jag ska packa tandborsten bara ifall.
Ok nu plingade det. Får ta mitt käk och lägga mig i soffan igen.
Ha en trevlig dag ni som kan.
Tjo hoo.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller på dig! Du fixar det här! :) Men shit, jag förstår att det är jobbigt. Hoppas det går bra hos doktorn också. Många kramar /filuren

Anonym sa...

Förstår att det kan kännas hur tråkigt, ensamt och jobbigt som helst att ligga där.
Glöm inte i den här tristessen att det här är det mest fantastiska som har hänt dig. Du har lilla mini i magen ... ååå så du har längtat efter det här. Inte efter att ligga ner, men över att ha ett litet barn i magen.
Jag skickar massor massor med kramar till dig och hoppas att dagarna kommer kännas lättare och lättare. Även om jag mycket väl förstår att det måste vara helt galet tungt att ligga stilla hemma i flera månader. Man kan verkligen börja må riktigt psykiskt dåligt av sådant. Hoppas du har någon terapeft, kurator eller liknande som du kan prata med ibland ..det är bra att få lite hjälp på vägen.
Och att du har goda vänner som kan ringa och komma och hälsa på lite oftare än vanligt.

Se till att ha öppna fönster så mycket du kan, så du vädrar och får frisk luft och får känna vinden ibland. Och kanske får en solstråle på dig emellanåt. Det gör att man mår bättre.

Ta vara på dig och lilla Mini!!

Kram.

Elin i Björken sa...

Det låte ringet vidare roligt att bara ligga stilla. Jag gissar att du kommer att kunna alla dokusåpor och talkshows utantill, även repriserna när de kommer. :oS

MEN, nu kan du också läsa de där romanerna du tänkt att du ska läsa, men aldrig tagit dig för: Krig och fred, Brott och straff, Mobergs samlade Utvandrarna/Invandrarna/Nybyggarna-etc böcker. Och Moa Martinsson! Peter Englund!

Snacka om att du har möjlighet att kunna glänsa på framtidens middagar i sällskap med andra stora författare än Marcus.

Anonym sa...

Heja! Heja! Heja! För att komma till månen måste man sikta mot stjärnorna. Det här fixar du, för du vet vad som väntar om några månader. Om några år kommer du kika tillbaka och tänka: Guuuud vad tråkigt det var då, men vad längesen det är. Som en fis i rymden. Eller en piss i mississippi (hur många s och p är det i det egentligen).

Skaffa dig en ny hobby på vägen. Läs böcker, börja skapa hemsidor, lär dig sticka - en mössa här, några strumpor där. Få tiden att gå. Så ska du se att den går FORT!

Kram!

ps. Heja, heja, heja...!

Anonym sa...

Eller varför inte införskaffa någon TV-serie på DVD och strecktitta på den med gott samvete :-)

/Frida

Anonym sa...

Jag lider verkligen med dig...men du kommer att vänja dig vid tristessen och bli riktigt lat...

men du kommer att grja det här med bravur...det vet jag

Jessica sa...

Skaffa ett tevespel som du kan hålla på med från sängen kanske?