tisdag 26 augusti 2008

dagens outfit








Den däckade valen är uppe väl mycket för att vara däckad. Men jag måste ju få lite pauser från vilandet. Jag tar korta blogg-sittpauser (2:a för dagen) då jag ännu inte lärt mig att skriva bekvämt liggandes, men annars så är jag där i soffan, ja förutom när jag posar med min outfit. Se bid 1.
Är rätt ny på det här med att modeblogga så därav den lite halvtaskiga knäböjda posen. Men träning ger färdighet som det heter, så inom nån månad lär ni få se det korrekta putet och allt annat som ska till. Jag vet inte om man bör eller ska redogöra för sina "fynd" härnäst men om så, här kommer:
Blå gammal älsklingströja med uppklippt halsringning, svarta byxor från cubus (149 kr), grå kofta från indiska köpt på rea för nåt år sen och tofflor från HM (79,50). Håret är samma gamla vanliga, henna på utväxt, något (1 dm) kortare efter Amandas suveräna klipp i veckan och till det ett face i total avsaknad av make-up förutom färgade bryn som ännu inte helt lugnat ner sig och ett antal naturliga kvisslor och diverse pigmentfläckar jag envisas kalla för fräknar. Den silvergrå fjärrkontrollen är den här flickas bästa accessoar och vän just nu och passar till precis allt!
Så där ja. Mode för den nedlagda.
Mer kommer...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte följt din blogg så länge, så jag vet inte om du redan blivit tipsad om den men nä rjga sprang på den kunde jag ju inte låta bli att tänka på dig:

http://www.norstedtsforlagsgrupp.se/templates/norstedts/NorBook.aspx?id=43933

finnjonna sa...

Tack full bokhylla! Har beställt den nu! I pocket.

Anonym sa...

Du är så söt Jonna! Och jag är lagom avis på dina fina tofflor..

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Du är jättefin!

Anonym sa...

Släng er i väggen alla modebloggare,Finnjonna äger!

Anonym sa...

Jag tycker egentligen att du borde bli rekommenderad att stå på händer för att få ngn form av gympa, men klart inte så jäkla enkelt sen med stor mage o allt..sorry tänker kanske bara högt. Ses senare över en latte;) kram!

Anonym sa...

hahaha....det bästa modeblogg jag ngnsin läst!