söndag 17 augusti 2008

istället för magbild

Här skulle en bild på Minimagen v 13+0 egentligen vara men batteriet tog slut precis när magen förevigats så istället får ni se något jag mer än gärna stoppar i den magen just. Choklad med salmiakfylling! Mumma vad gott det är! Fazers mjölchoklad med lakritspuckssmakande fyllning, ja ni hör ju själva, eller så är ni lika skeptiska som jag innan, men jag lovar, det är såååå gott! Tyvärr har jag bara sett den i Finland och finska korvbutiken som jag frenetiskt besökte för en tid sen då bil fanns till hands. Nu kommer jag ju snart inte på ett bra tag ta mig till någon affär alls så i veckan måste ett besök i korvbutiken ordnas så jag får hamstra på mig ett antal inför hösten.
Ja det var väl bara det jag ville visa :-)

9 kommentarer:

Elin i Björken sa...

Tips: Den finns på finlandsbåten också.

Så mycket laktrits... ja, du vet vad jag tror om att ha laktritssug när man väntar barn.

Har ni några pojknamn på gång?

Anonym sa...

Tycker det låter jättegott!
Undrar däremot hur mörk choklad med havssalt, som en kompis rekommenderade, smakar...

Anonym sa...

Det låter som nåt för mig! :O Själv älskade jag Plopp lakrits när den fanns, men den har jag inte sett på många år :(

Anonym sa...

jisses vad gott det låter. JAG VILL HA!!!!

kan i smma anda rekomendera Årechoklad i varianten chokladöverdragen lakritskola - supergod!!!!

Choklade brukar finnas i delikatessaffärer och på liknade avdelningar

Le Loup sa...

De finns på Cloetta-fabriken i Ljungsbro också. :) Och ja, den är jättegod!

Anonym sa...

Låter jättespännande, chokladen allstå! Den bara måste jag testa någon gång :)

Jag har hängt med dåligt, och undrar lite varför du förlorat dina två barn. Hade det med UVI och streptokocker att göra? Förstår om du inteorkar berätta, men undrar ändå :)

Unknown sa...

Hej, chokladen finns i chokladboden i gamla linköping... om man ids åka dit! Den är mycket god, håller helt med!

Evighet sa...

Ohh den chokladen är för god. Jag kräver av mina finska kontaketer att de skickar hem lite till mig då o då men den är småsmält o lite krossad när den kommer fram då. God ändå.

Lilla J sa...

Åh, det var ju precis det där som det kryllade av på Island och jag blev frälst! Men har inte hittat ngn värd namnet i Sverige tyvärr, vill ju att det ska vara riktigt SALT lakrits och inget annat. Ska leta på alla rekommenderade ställen nu =)

(Däremot kunde jag inte förstå mig på den här: choklad, lakrits och marsipan i samma godisbit! Njae, den gick inte hem hos mig)