fredag 29 augusti 2008

fredagskväll

Dagen har flutit på rätt så ok ändå. Lyckats hittills hålla skräcken ifrån mig på ett betryggande avstånd. Jag hoppas få ordning på tarmarna och att det i kombination med penicillinkuren gör susen och lämnar mig fri från besvär för ett tag.
Älskar verkligen att vara gravid. Att ha ett litet liv växandes i mig, ett liv att älska och bära fram. Det finns inget mer hoppfullt eller vackert. Samtidigt så har det ju aldrig slutat så för mig- Än. Två gånger har jag misslyckats där, med bärandet, älskat har jag gjort så det räckt och blivit över, men jag har ju aldrig lyckats bära mitt barn ända fram. Då är det emellanåt svårt att vara hoppfull, att se det vackra, men trots det njuter jag. Precis som jag njutit förut, så länge jag kunnat och fått. Njuter nu! Men det blir lite svårare för var gång och längre handlar det inte om en helt villkorslös njutning. Det borde vara en kompromiss. Ett givande och tagande. Jag ger. Ligger ner, gör ingenting och allt, står på huvudet om så krävs och det mer än gärna, hur länge som helst, bara jag kan få nångång, få göra det i ett någorlunda lugn.
Så snälla du som bestämmer och styr lite mer än vi övriga, låt mig få ha det. Lite lugn nu. Lovar vara tacksam och snäll...

Funderar lite på vad jag ska göra på helgerna för att få dom att sticka ut lite. Har ju ingen Oprah eller något Glamour att sätta klockan efter så jag är lite lost inför morgondagen. Hoppas Marcus har lust att vara med mig ett tag. Inte för att jag är något vidare sällskap, men han är det trots allt, spela tp i sängen är alltid skoj. Har iofs en lördagsdate med en vän också. Det blir kul! Hon ska köpa med sig en latte åt mig så jag får låtsas att jag är ute och fikar. Tänkte kanske be henne köpa med en cafémacka också som pricken över it. Har alltid gillat latte med macka. Det är kanske det som får bli min helghöjdpunkt. Fikabesök! Ska testa imorgon och se hur det känns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det får vi hoppas att det blir höjdpunkten! Det blir i alla fall min...saknar dig. ses i morgon!;)