onsdag 6 augusti 2008

korvmacka och prutt

Kanske var det en dum idé att så här på kvällskvisten duka fram mackorna, men vad göra? Det är ju så gott. Var till Norrköpings pärla Suomalainen makkarakauppa (Finska korvbutiken) idag för första gången (tack bästa Viktoria för tipset!) och tömde bokstavligen mitt kontokort där. Endast tjugosju svenska kronor kvar. Men istället finns nu finns både korv, rågbröd och filbunke i skåpen så också en finnjonna är nöjd för ett tag. Även om hennes mage inte är lika så, utan protesterar å det högljuddaste. Det är med ett trumpetsolo utan dess like jag säger hejdå till den här dagen. Tur är att jag bestämde mig för att sova på soffan så Marcus slipper ta del av melodin. Det är inte charmigt. Inte mysigt eller sexigt, jag vet, men det är jag. Jag låter och jag luktar. Illa. Så är det. Jonna the stinkbomb. Fast det är inte bara jag nu längre, vi är faktiskt två om det. Och det är Mini som tigger finsk korv ikväll. Jag är mätt. Men klart bebisen ska ha korv, lite ont i magen får mamma tåla.
:-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du är så inspirerande! ;D

Anonym sa...

Jag tror att Marcus behöver en sån "riktig" kvinna som du faktiskt ;-)

Anonym sa...

Fantastikt underhållande och naket.
Man får nästan dåligt samvete av all gratis underhållning och inspiration här.
Du är för go Jonnalainen, måtte mini trivas som bara den inne i dig!

smultron sa...

Jag tittar på antalet dagar här intill och ser att det gått från 200 till 199 och det känns som ett gigantiskt kliv :)
Klart bebisen ska ha korv!

Anonym sa...

Underbart! Njuta fin(n)gott är fin(n)fin(n)t! Själv piper jag till England/Scottland och njuter fotboll tillsammans med familjen och vänner i en vecka. Ska bla se mina två favoriter Tottenham-Roma i en vännskapsmatch! Sköt nu om dej/er! Kramar i massor

Anonym sa...

Ruisleipää, makkaraa ja viiliä,whoops,inte länge sen jag länkade till ett finsk band som heter Anal Thunder(punkband)ha,ha,ok, man låter och eh,luk,.doftar lite,men visst är det jävligt gott! Men,men, köpte du ingen kaffe, inget slår Presidentin Juhla,milt och gott,.gick åt några koppar under Pori Jazz, har du varit där nå´n gång? Ha det fint,h()n förlåter säkert dina Vivaldiövningar för blåsinstrument!

finnjonna sa...

brandon: Pori Jazz var mitt stamställe, typ, under flera somrar i mitten av 90-talet! He he. Blev inte jättemycket jazz de dagarna, men massor av annat kul dock.

Anonym sa...

Vad roligt att få läsa om dig och om bebisen.