måndag 10 maj 2010

landning

Det blev en kopp te på balkongen och scones med marmelad till nu på kvällen. 10 maj och en filt över knäna. Sommaren låter vänta på sig och värmen med den. För visst gör det ont när knoppar brister.
Jag har fått en ny tid till läkaren på onsdag, har väldigt med besvär men än så länge är det hanterbart. Måste undvika all form av stress från nu. Ryggen och det onda där omkring, det tar jag och får periodvis helt enkelt skylla mig själv när jag rör mig för mycket eller fel, men sen är det den där stressen. Den där jobbiga och ganska svårgreppade känslan av jäkt. Jag kan ligga och vila, sitta och göra detsamma men om något ploppar upp i skallen eller någon säger något, gör något oväntat, förhastat, snabbt så krampar det. Aj som fan vad det kan krampa i magen. Som på beställning. Nästan lusigt hade det inte varit så olustigt. Bra hursom att ha en tid på onsdag för koll och mätning.

Jag har fått nästan allt sålt från gamla stället. Kvar är en gammal liten soffa (tvåmansfåtölj nästan) och ett soffbord. Någon?

Nej nu blir det säng.

Natti.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns avslappnande tabletter som INTE har biverkningar för barnet. När jag väntade mitt andra barn kände jag mig ofta stressad och trots att jag gick på täta kontroller så ville inte oron riktigt släppa.

Fick därför avslappnande som hjälpte enormt. Framför allt skallen kunde koppla av när de kraftiga sammandragningarna satte in. Även om jag varje gång fick besked om att det inte var någon fara så tänkte jag desto mer. Började någon gång i 6:e månaden! Var väldigt skönt att slippa den "onda" cirkeln där jag triggade igång mig själv...:)

Hoppas att du kan koppla av & bara ta det soft!:-)

Madeleine

Anonym sa...

En kopp te och scones med marmelad - vad gott. Och filt över knäna eftersom sommaren inte riktigt vill komma till oss! Låter mysigt med scones, te och filt!
och du - det GÖR ont när knoppar brister. Satt tidigare ikväll och tittade på våra fruktträd, som i veckor nu väntat på att få slå ut i all sin blom, men icke sade Nicke!
Bra att du har en tid för koll hos din doktor på onsdag. Försök att stressa av så mycket det går. Det fixar sig, bara du försöker undvika din inre stress! Ryggen kommer säkert att göra lite ont, men där vet du att du ibland får skylla dig själv. Allt fixar sig i slutänden, det är helt säkert!
Kul att du/ni fått nästan allt sålt som du föresatt dig! Det måste ju kännas skitbra. För min egen del är det lite långt till Nkpg för att hämta saker, annars kunde jag kanske varit intresserad.
Sov nu riktigt gott och så ser vi fram mot en fin vårdag i lugnets tecken i morgon!
Kram till hela familjen //Maggan1

Anonym sa...

Hej Jonna
Skönt sitta ute på balkongen och koppla av innan sängen. Kan du inte be hjälpsamma Milo plocka upp men lillen sover väl på kvällen. Skönt att ni fick allt sålt. Inte gravid men "spelade" inte fysiskt fotboll så jag har ont i kroppen. Men hade lust. Matchen slutade med förlust 3-1 men sötnos nr 1 var inte så ledsen för det innan. Det gick över fort. Han fick spela back annars är han anfallare mest. Bra att de byter testar olika platser se vad de är bäst på så de lär sig. Kom för sent 4 minuter "Chauffören" nåja hittade inte planen jag var förbannad. Hur svårt kan det va? Men förlusten berodde mycket på en superbra målvakt i motståndarlaget mycket applåder, liten och oerhört snabb och orädd. Hade sprungit o gömt mig. Delade ut bananer och fick hålla i vattenflaskan. Hemma mat och genast i säng för sötnos. Marcus får jobb sen om Milo börjar så vila Marcus NU. Och skaffa bil..Det enda jag aldrig begriper är offside inte i fotboll inte i hockey, ser det inte. Imorgon skall det bli varmare ha ha, jag tror det inte. Men vi håller alla tummar som finns och att läkaren bara har bra besked. När jag känner mig för stressad lägger jag mig raklång på golvet länge. Inget får störa. Eller går lång promenad .Men svårt med små barn. Krama MILO-go
Sköt om er. Kram

Petra sa...

Hej Jonna!
Det här tror jag att du vill skriva under på: http://namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=4623&fnvisa=namn

mamasoul sa...

Hittade hit av en slump och har läst lite ur din blogg. Vill självklart passa på och säga krya på dig och sedan LYCKA TILL!

ingy sa...

Vad är det för soffbord..? Om det finns kvar...