torsdag 16 december 2010

miraklernas tid är här

Sitter och äter laxmacka och dricker lite lättbärs till så här några timmar efter bastun. Ett par finska korvbitar, HKn sininen såklart, har också slunkit ner och jag förundras över hur överjävligt (ursäkta) gott allt det är.
Suomifood rules och jag skiter i vad Italienarna säger ;-)

Är alltså i Gävle med hela lilla familjen och vi kom hit med tåg (trumvirvel) som inte var en endaste minut försenat (trumvirvel). Otroligt ju. Men ska det ske mirakel är det ju i dessa tider.
Hade fixat matsäck och laddat med portabel dvd-spelare till Milo och var verkligen beredd för krig på alla möjliga sätt, men fram kom vi. I tid. Detta tål att upprepas som ett mantra och jag hoppas vår tur håller i sig tills vi ska hemåt igen om några dagar.

Tjohoo. Nu ska jag göra Mimmi sällskap i vårat tjejrum, killarna sover redan i sitt. Killrum då.

Natti.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att Gävleresan funkade utan några som helst problem från SJ:s och kompanis sida. Men vad klok du var med uppladdningen inför resan. Ladda upp lika för hemresan sen, det är kanske sån laddning som behövs för att allt ska gå friktionsfritt ;-)
Ha en bra dag och kram till hela familjen från Maggan1

Anonym sa...

Undrens tid är inte förbi... Krama ,mest pappas pojk Milo och att Marcus inte är ledsen över Sydafrika .(på spåret) Skönt slippa en stressen har nog nog ändå. Hoppas Marcus du får italiensk mat också. Skall fira en internationell jul som vanligt, 3 religioner som lyckas samsas men jag äter inte som svensk skinka pga hanteringen av grisarna . Huvudsaken barnen får sina julklappar och jag min sill.(o liten nubbe) . Ingen blir berusad .
När jag kommer hem o innan lyssnar jag på kristna julsånger . Även julafton ALLA gillar ELVIS! Det går att samsas utan att blanda in religion mm Men ingen i världen får mig att äta surkål.röbetskladd, .... men det finns annat så inte behöver man svälta. Skall köpa rostbiff också som några bara ääälskar.
Du skall repsektera italienarnas smak inte " skita i det" Jonna..
Ha så trevlig i Gävle Krama Marcus, Milo oc Mimmi.

Veronica sa...

Igår åkte jag både från och till Gävle med tåg. Sammanlagt 3 min förseningar, tåget till Uppsala var till och med tidigt in på stationen. Jag blev mäkta imponerad med tanke på snöandet.

God Jul! :)