måndag 12 november 2007

mission impossible

Jaga urinprov på katt. Just så. Mitt morgonuppdrag.
Töm och tvätta ur kattlådan och så när Stella kissat däri, häll över i ren burk och ta med dig. Det var instruktionen från veterinären. Ok visst. Kan ju försöka. Det lät ju inte jättesvårt tänkte jag och skurade och torkade. Snart ser jag en svans sticka ut och YES! Tills Stella kommer och gnider sig mot mitt ben. Jäklar. Fel katt. Akilles gillar tydligen tomma lådan och gör i lugn och ro både ettan och tvåan därinne så det är bara att sätta igång och tömma och tvätta igen för mig.
En timme tills vi ska åka till veterinären. En timme på sig har han att kissa. Igår kom det ju konstant och nu, öken. Min stackars lille kille. Hoppas bara det inte är nåt knepigt med honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt med kissen! Att jaga urinprov på katt låter ju inget vidare. De kissar ju liksom inte på beställning...

Lammhults-Malin sa...

hoppas det går bra hos veterinären, håller tummarna!