fredag 18 november 2011

testa inte detta hemma

Om en timme drygt ska jag ta mig själv och mitt pick mot centralen för att där hoppa, även om det verbet känns som en oövervinnerlig övning just nu, på ett tåg mot Norrköping.
Dags att packa igen.
Flytta.
Fy perkele.
Kör på finnstyrka direkt nu känner jag.

Om en timme drygt... Som sagt.
Men jag vet inte.
Ska jag vara helt ärlig har röven vuxit fast i soffan och jag tvivlar starkt på en rörelse någonstans inom de närmaste veckorna.

Pfffffff....
Tror en utandning genom munnen bäst skrivs så.
Pfffff...
"Andas in genom näsan och ut genom munnen."
Mina ledord när jag ledde ungdomar i teater. Fast det funkar på allt och alltid.
Så: Pffff...

Det är skit att flytta. Varje vecka åker jag till Norrköping och flyttar. Snart måste vi flytta härifrån med. Två flytt liksom flugorna på smällen.
Dont do it!
Seriöst, jag skulle avråda alla.
Känns som en dålig version av måndag hela veckan. Flytt hela veckan, varje vecka. Hela tiden. Alltid. Bara flytt flytt flytt och däremellan tänka flytt, planera flytt. Flytt, flytt.
Men inget händer.
Nu kommer iofs saker hända. Bror och pappa kommer imorgon och sen tar vi med det som får plats och stoppar i nya.
Resten säljer jag.
Har sålt mycket redan och även om det är lite vemodigt och jobbigt så känns det skönt, liksom renande att bli av med gammalt.
Apropå gammalt.
Köpte nytt idag. Eller nytt, men nytt för oss -matbord med fyra stolar. Blocket rules! Precis ett lagom litet runt bord med stolar för billig peng.
Södertälje fram och tillbaka men nu har vi matplats.
Bra så.

Någon som vill köpa snygga malmsängbord och malmbyrå i svartbrunt?
Mycket fint skick, hyfsat nya och framförallt ihopskruvade!

Jag och sakerna finns i Norrköping närmaste dygnet bara jag lyckas slita loss mig från soffdynan.







1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det skit att flytta, skitjobbigt. Men som sagt tidigare - ta det bara lugnt, allt ordnar sig! Och tänk på det positiva, att du/ni kan ta det mesta nu direkt till nya lägenheten och slipper flytta det en gång till, det är faktiskt värt mycket i den här situationen med 3-dubbel flytt.
Skönt att du får lite transporthjälp av din bror och farsa, det är ju också himla så positivt.
Vad kul med nytt matbord och stolar, det är ju också positivt.
Och sen en positiv sak till - du! Hela du är fantastiskt duktig och bra. Och man har rätt att tycka att saker och ting är skit!
Var rädd om dig och om din familj!
Kramar till er från Maggan1