onsdag 1 juli 2009

akuten

Varit utan datorsladd tills idag då den äntligen kom med posten från Gävle.
Vilken pärs det har varit och saknaden enorm även om det vackra vädret (läs apvarma på gränsen till olidligt kvalmiga) just nu gör att man inte orkar tänka särskilt långa meningar, än mindre skriva ner de, men jag gör ett svettigt försök.
Jag är verkligen gravt teknikberoende. Det märks väl när något inte funkar, när sladd saknas eller telefonen bråkar. Min älskade mobil ballade ur i Borlänge där jag plötsligt inte kunde sätta på den. Ångest. Faktiskt näst intill. Inga nummer att ringa, ingen kamera, ingen klocka. Hemma fick jag låna mammas gamla tegelsten, så jag inte skulle vara helt off, men som jag längtade till min egna. Igår kunde jag iaf äntligen lämna in den på akuten och en timme senare var den sprillans. Fast jag får nog börja se mig om efter en ny för den har på knappt två år varit inlagd tre gånger och det är inte ok för en Nokia.

Vi ska till Stockholm över helgen. Bo i lägenhet. Känns väldigt kul och spännande. Det blir första gången med tåg för Milo. Vi reser 1:a klass så jag hoppas verkligen på AC.

Nu ska jag fortsätta se på kvalitets-TV, Bachelorette.

Ha en skön kväll!

5 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Ja olidligt varmt. Några små droppar kom. Blev bara lite bättre.

Anonym sa...

Skönt att du fått din datorsladd! Har saknat dej och dina härliga rapporter!
Värmen, ja, den är inte speciellt skön nu! Och runt om regnar det så det är översvämning och åskar och blixtrar. Men inte hos oss och tydligen inte hos er heller. men båda bor vi ju på ostkusten, fast jag bor ett antal mil söder ut från Norrköping räknat. Jag är också en riktig teknik-nissa, kan jag inte använda datorn får jag nästan nojja! Vi bor i villa och när det åskar som värst måste jag slå av dator, modem och router och då är krisen nära för mitt ego.
Blir impad av att höra att ni har en mobiltelefon-akut i Norrköping, och att ni kan få hjälp på 1 timma! Där jag bor måste telefonen skickas via vanlig snigelpost och det tar åtminstone 2 veckor innan man förhoppningsvis får tillbaka den. Min mobil är 3 år nu, kameran funkar inte och jag har problem med sms-en. Det är en Samsung och hade tänkt köpa en Nokia, hade det tidigare och var helnöjd. Får kolla lite vad som kan bli aktuellt. Maken har en Ericson, men den verkar knölig att hantera.
Kul med Stockholm. X2000 i 1:a klass har AC, det vet jag, men hur det är med InterCity-tågen vet jag inte, har inte åkt dom. Spännande med ”egen” lägenhet och med tågresa med Milo, men jag är övertygad om att det går hur bra som helst!
Ha en fortsatt skön kväll själv och morgondag. Kram till er från Maggan!

Anonym sa...

Glömde skicka en hälsning till Marcus och tacka för den fina krönikan han skrivit på Expressen tidigare idag! Den är lika fin som dom han brukar skriva och tänkvärd! Snälla Jonna, hälsa honom och tacka för att han fortsätter skriva!
Kram igen från Maggan

f.d barnmorska sa...

Min tanke går till alla småbebbar som inte kan tala om vad det är för fel när dom svettas, är törstiga eller bara mår dåligt av denna värme. Vi har en på 6 veckor och just nu har han det jobbigt, du kanske märker av det på er son också. Blöjor som gäller bara i vagnen nu, vagnen kan bli som en minibastu så det får bli att plocka bort allt däri som kan ge ev. värme... Ha det gott och sola lungt, både stora och små.

Ann Jolby Solander sa...

Telefontips. Köpte mig en Nokia Xpress Music, vilken drömtelefon.

Ha en bra dag och krama om den lille sötnosen

Mvh Ann