tisdag 14 juli 2009

god morgon

Fick väl till sist ihop nästan två timmar i alla fall. Av sömn.
Jag blir så arg när jag inte kan sova. Hör Milos djupa sovandning och vill jag med, men det går bara inte. Har hållt på så här ett tag igen nu, inte ens spikarna på mattan hjälper.

Idag ska minikillen och jag tåga till Stockholm och träffa pappa som redan är där och förbereder inför kvällen. Ni får inte missa Marcus debut Allsången! Blir kul. Imorgon ska vi sen vidare till Gävle och så bär det uppåt därifrån.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt i alla fall att du fick några timmars sömn. Men man blir ju jättesur när det inte går att sova. Men lugn, det blir bättre igen och du kommer att sova som en stock.
Trevlig tågresa och hälsa pappa Marcus och önska honom good luck. Självklart ska inte Allsången missas! Det kanske är så ändå att du och Milo kommer att vara på plats på Skansen också?
Så får ni ha en bra resa vidare i morgon mot Gävle och vidare därifrån!
Kram till er alla tre! /Maggan1

Anonym sa...

Hejsan,

hade en period på två-tre månader i vintras när sömnen låste sig totalt. Sov ingenting vissa nätter och 2-3 timmar andra. Man kunde ju tro att man skulle bli trött av ett sånt leverne och somna på studs, men man blir ju bara speedad. Hade då en dotter på 4-5 månader (nu 10 mån)och kommer smärtsamt väl ihåg sovstressen, ljudet av hennes andning, klockslagen hos grannen, trötthetsillamåendet. Till sist gick jag till en vårdcentral och - det må vara lite kontroversiellt när man har spädbarn - fick (icke beroendeframkallande) sömntabletter utskrivna. De funkade, tack och lov, och nu några månader senare känner jag mej återställd. Jag var tvungen att få sova för att kunna somna på egen hand, slippa höra min egen puls i huvudet på kvällarna.

Vet inte alls om du sover lika lite och dåligt som jag, och visst innebär småbarnstiden dålig sömn (fortfarande i perioder) men det finns ju gränser för vad man klarar av. OM du känner att det är ohanterbart, var inte rädd för tillfällig medicinsk hjälp på vägen.
Kram från en främling!

Anonym sa...

Godmorgon själv :-) Beundrar verkligen din kamp! Kämpar själv mot tiden o sömnen. Tack o lov har jag på nåt underligt vis lärt mig att somna. Redan vid 8 på kvällen om Emma tillåter.

Avundas dina resor. Har ännu inte vågat ta mig längre in till stan eller vrinnevi.

Gävle får vänta till aug.

Milo växer till sig o blir en riktig skönhet - hoppas Emma råkar stöta på honom nån gång, de skulle bli ett vackert par ;-)

Anonym sa...

du kankse köpt en fejkmatta. läs om det på aftonbladet idag.

Anonym sa...

Bra med ett par timmar i allafall.Antar att du är lite spänd inför resan och uppträdandet på Skansen.Det fixar sig och ha en fortsatt trevlig resa.Så kul att träffa släkt och vänner.En dag i taget Tjejen!

Anonym sa...

Hej Jonna,önskar dig en trevlig resa,först till Stockholm och sedan vidare,jag skall självklart titta på Allsången i kväll,det skall bli riktigt kul.Vill också säga att Milo är så urgullig så man kan inte sluta titta på honom,en annan kommentator hade en tjej till honom ,men jag har två ursöta tjejbarnbarn så det blir nog en kamp om honom ;-)Ha det gött
Kram från Margreth till er alla!

Linn sa...

Jag har haft problem att sova i flera år men inte tyckt att några läkemedel känts lockande. Har däremot testat "Valeriana Natt" ett naturläkemedel som hjälper en att slappna av lite. Det blir ju lätt en ond cirkel - man vet att man inte kommer kunna somna och då kan man inte somna. Dessa hjälpte otroligt bra, man blir inte trött eller däckad av dom, bara mindre stirrig. Finns att köpa i matbutiker och på apoteket och är inte speciellt dyra så tycker absolut att du ska testa dom! Hoppas det löser sej för dej och din söta! =D Kram