tisdag 28 juli 2009

innan dans

Ikväll har varit en superkväll! Milo somnade precis nöjd och glad och vips var jag det med. Nu tror jag stenhårt på massor av sömn inatt, ska bara se dansen först som börjar 21:55.
Har även köpt några kartonger, så nu ska lite grejer undan.

Tack f.d Barnmorska för dina rader och råd om resor!

Vår kille mår bra av lite liv och rörelse, han är som mest harmonisk när det händer lite runt honom, så att resa med tåg eller bil som det varit hittills mår han absolut inte dåligt av. Tvärtom. Det är så härligt att se hur han blir glad även av andra människor och framförallt barn, hur hans lilla ansikte lyser upp lite extra när vi träffar familjen och vänner. Oss två här hemma får han nog av ändå, så lite annat ibland -Ja tack.
Sen är det kanske inte det smidigaste det här att resa med barn, framförallt vad gäller packningen. Men jag måste säga att det gick över förväntan!
Vi hade ju en tripp (med mina bröder plus respektive och mamma och pappa) till Spanien inplanderad i början av september, men det hoppar vi nu pga grisflunsan som befaras få sin kulmen i höst och verkar trivas väldigt i flygplanen just.
Nu ska jag stoppa skit (inte bokstavligen) som jag inte vill slänga i kartongerna.

16 kommentarer:

Jenny sa...

Sötaste sonen som jag någonsin sett! Dina äppelkinder har han :)

Anonym sa...

Låter trevligt att ni haft en superkväll och att Milo somnat glad och nöjd. Riktigt hör på dina ord att du också är glad. Bra att du köpt lite kartonger för att städa undan sånt som inte behövs nu, men som du inte vill kasta.
Små barn behöver omväxling precis som vi vuxna. Jag minns att du sa innan sommaren att han gillade när ni var iväg på barntimmar (minns inte vad ”din” verksamheten heter, finns ju lite olika beroende på var man bor). Så det är väl en god idé kanske att ta upp det igen när sommaren är på sluttampen och den typen av verksamhet startar upp igen, eller? Men små barn behöver också en fast punkt i tillvaron med sina föräldrar, så att dom lär sig vad som är hemma resp borta. Vilka som är mamma och pappa vet Milo redan och barn har ju stort behov av att känna trygghet tillsammans med sina föräldrar. Samtidigt är det kul för dom att träffa andra människor, såväl släkt som vänner eller t o m ibland helt främmande människor.
Ni gör alldeles säkert rätt i att hoppa Spanienresan i september, det hade jag också gjort. Men försök planera in något annat tillsammans. Jag skrev om att planera ny resa igår när ”vi” pratade om cementväggen. Jag vidhåller det idag också, planera för någon ny gemensam resa eller annan typ av festlighet! Bara själva planerandet är inspirerande i sig, sedan kommer kulmen – resan eller festligheten!
Till slut, men jätteviktigt att jag får säga – VILKEN JÄTTEFIN BILD PÅ DEJ OCH MILO!
God natt, sov gott! Kram Maggan1

Anonym sa...

Hej Jonna! o min idol Milo! Som älskar att träffa folk... Skönt , bra att ni fick en trevlig kväll" Toppen. Jag borde..känner du igen orden Jonna eller tankarna,...stryka, slänga osv sommarprojektet, hälften gjort men har inte dåligt samvete det är poängen resten tar jag sen. Visst är det skönt slänga skräp!! Eller ge bort till Myrorna det man inte behöver. Rolig är en dam som såg en såå snygg kjol, köpte den men det var hennes som hon lämnat o ångrat sig , den är snygg. Klokt strunta i utlandsresa , vaccinet är inte testat på människor, o Tamiflu för barn slut.Tv igår. tror detta med svininflu är överdrivet för att läkarna vet inte, har inte alla fakta och tar det säkra för det osäkra, och att den slår till så ojämnt, en del märker inte av den knappt en del jättesjuka. Läste min blogg som jag sällan skriver på o måste ta bort en del, hjälp! usch.
Ha en fortsatt Trevlig dag med Milo
GO, . Småbarn är lättroade .Fin bild på den allvarsamma Killen o dig!Kram!

Anonym sa...

hej jonna!
när jag läser inlägg som det från "maggan" här, då blir jag lite rädd. det är alldeles för personligt och som om ni känner varandra? Blir inte du lite illa berörd ibland eller tar du det bara som omtanke? tar du råd från okända på fullt allvar?
Emma

Anonym sa...

En bitring kan nog vara skönt för Milo att "tugga" på nu när tänderna är på gång.

Anna-K sa...

Söt liten kille o en lika söt mamma. Önskar er sol - sömn - o glada dagar!

Anonym sa...

Läser inlägg här från Emma, som blir lite rädd av mina inlägg. Det tycker jag är tråkigt! Hoppas inte du Jonna blit illa berörd av mina inlägg (som Emma skriver), det är inte på något sätt min avsikt. Tvärt om gillar jag verkligen dej och din blogg, precis som jag gillar Marcus och hans olika sätt att delge oss sina tankar och funderingar i både TV, radio och i skrift. Hoppas det är ok med mina inlägg även i fortsättningen, om inte förutsätter jag att du plockar bort dom istället för att publicera dom.
Kram från Maggan1

finnjonna sa...

Emma och Maggan1: Jag blir absolut inte illa berörd av Maggans (eller någon annans, eller jo kanske ibland, fast väldigt sällan och då säger jag nog till) vänliga och peppande kommentarer så fortsätt skriv!

Anonym sa...

Självklart Emma kan du ta råd från okända ,ens egna nära kan ju inte alltid komma med "rätt" råd,och det skulle ju även innebära att det som sägs,skrivs från okända troligtvis är fel.Nej fortsätt råda och tycka Maggan 1,även jag blir peppad då du tycks se ngt. posetivt i allt,du "sparkar" faktiskt igång mig ibland Maggan.

Anonym sa...

Maggan 1 du låter verkligen som en beskäftig husa i en svensk gammal långfilm go girl jag älskar det !!

Anonym sa...

Tack Jonna och Maggan för era positiva ord ovan! Blev väldigt glad när jag läste dom!
Kram Maggan1

Anonym sa...

hej igen!
jag blir mest full i skratt när okända människor skriver som om dom känner Jonna och Marcus, det blir en märklig twist i diskussionerna.
E

Anonym sa...

Jamen,det kan ju faktiskt vara så att vissa är bekanta eller tycker sig vara det om de läst bloggen länge eller hur? Inget fel med det egentligen kan tyckas när det görs på ett vänligt sätt.

Anonym sa...

Maggan 1, du läste fel jag är ingen "Maggan" och pg. av egen dålig erfarenhet kan det bli så fel på en blogg med fel namn även om jag hoppas att någon Maggan 2 el. 3 som ibland skriver här håller med mig.

Anonym sa...

Men hallå E,vad vet du om vår relation till Jonna ? Maggan 1 kanske är hennes hyresvärd,jag hennes moster,Maggan 3 hennes tandläkare en kan aldrig riktigt veta eller hur...? Tror nog att E vill röra om lite här,har väl lite tråkigt kanske.. men vänliga som vi är får du vara det,alla kan vi ha lite tråkigt och trist som Maggan 1 skulle ha sagt. Ps.Inget ont menat Maggan 1 jag uppskattar dina inlägg.

Anonym sa...

Det här blev ju riktigt roligt och trevligt. Men nu bestämmer jag som ”en beskäftig husa i en svensk gammal långfilm” (kul beskrivning, skrattade gott åt den), att eftersom det här är Jonnas blogg så vill jag bara här och nu tacka alla, Maggor och Anonyma, för den fina respons jag fått på mina inlägg. Nu är det respons till Jonna, Milo och Marcus som gäller här enl mitt sätt att se det. Om någon har negativa synpunkter på mig och mina inlägg så går det jättebra att skicka dom, men skicka dom till det offentliga cylinderarkivet, inte till Jonna.
Kram till er alla positiva!/Maggan1