måndag 6 juli 2009

SJ kan

Hemma efter ytterligare en tågsuccé på flera plan. Milo var vaken hela trippen, hade trevligt och satt mest och viftade växelvis på Marcus och mitt knä. När vi köpte biljetterna beställde vi även mat, en trerätters, och vad gott det var! På riktigt. Hade skyhöga förväntningar mot bättre vetande och de infriades, med råge! Köttfärslimpa var dagens rätt och inte ett fel någonstans. Till efterrätt var det krusbär och rabarberkompott med kaffe och kardemumma mjölk. Mumma.
Sånt blir man glad av.




5 kommentarer:

Helene sa...

Det var glada nyheter, att SJ kan! *ler* Själv är jag mest förbannad på dem av olika orsaker, men det struntar vi i just nu och gläds åt eran positiva resa med dem! Gonatt och sov så sött alla tre! :-)

Anonym sa...

Kul att tågresan var en succé med en glad Milo. Jag har också käkat av SJ:s 3-rätters vid några tillfällen och aldrig blivit besviken faktiskt! Däremot hade man, åtminstone för något år sedan, en enklare maträtt på X2000 i 1:a klass, men det var bara ibland som man riktigt kunde njuta av den. Du inspirerar mig att beställa 3-rätters nästa gång jag åker X2000! Man ska passa på att njuta av tillvaron när tillfälle ges! Bra bilder du tagit från resan. Kram Maggan1

Anonym sa...

Har rest en hel del med SJ! Och det har varit mer negativt än positivt. Roligt att höra att något är bra! Har själv funderingar att skriva en bok om mitt liv tillsammans med SJ, eftersom jag i mitt yrke reser oerhört mycket och då framför allt med tåg, buss och i undantagsfall även flyg. I en framtid, när tid finns, så kanske det kommer en bok eller ett häfte om mina vedermödor med SJ, för det är trots allt inom ramen för SJ som jag har erfarenhet när det gäller vedermödor. Kul att få höra att det finns positiva upplevelser tillsammans med dom.

Anonym sa...

Hej Jonna! Milo blir en berest !"man." Han är så lik pappa att jag blir lite full i skratt. Milo=farsans pojk ,Marcus. Brukar vara så.Men mamma är bra, spec. när det gäller mat o annat ompysslande. Har SJ ryckt upp sig då kanske man vågar ta sig en tripp utan matsäck. Hoppas det känns bra att vara hemma . Bilderna är mycket bra. krama lillego Milo!

cpmamman sa...

Jo nog kan dom. Så länge man inte reser med rullstol. Har tyvärr inte mycket till övers för SJ längre... Men skönt att ni fått en positiv resa åtminstone.