torsdag 30 juli 2009

ja men just det

Är också glad över Liberolådan jag hämtade ut tidigare idag.
Så bra saker i den! Till och med jag fick nåt -bindor. Vilka jag sedan en månad tillbaka behöver eftersom röda monstret är back in town. Blä hade helt glömt eländet, men dess återkomst betyder ju bara att saker och ting är som det ska (väl?) så hurray för mensen. Eller nåt.
Jag är (precis som antagligen de flesta andra nya mammor) med i Liberoklubben även fast vi använder Pampers här hemma. Shhh, säg inget, men jag tycker libero alltid har falskat när vi testat. Dessa blöjbyxor up&go däremot har aldrig provats så vem vet vad vi väljer framöver.

Nu ska den här finnen i kojs och läsa sommardeckare och vänta hem radiokarln.

God natt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så klämmigt av Libero att även tänka på morsan och skicka med bindor! Att röda monstret is back in town är ju som det ska, även om jag inte gärna ropar hurray för det! Men ändå får man väl glädjas åt att allt funkar. Vårt minsta barnbarn använde Pampers. När det var dags för blöjbyte sa alla att nu skulle han få ny Liberoblöja, men han framhärdade i att det var en Pampers! Även Pampers hade ju en bra byxblöja, åtminstone när han var i blöjåldern. Men man ska ju testa och se vilket märke som passar bäst.
Jag intar också horisontalläge och fortsätter lyssna på Marcus till midnatt. Efter det tänker jag sova, min gubbe har precis lagt sig!
Hälsa radiokarln och kram till er alla tre! /Maggan1

Gråa musen sa...

Blev också med i klubben. Blev lika glad jag när lådan kom. Men mina kids passade inte heller i Libero. Den bara läckte. Våra favvos blev istället Coops eget märke. Billigaste och funkade jätte bra. Jag tror att det är som med trosor. Alla kroppar är olika så därför kan inte samma sort passa alla. Tur då att det finns ex antal att välja på. Kramisar till er.

Anita sa...

God morgon!
Hoppas ni sovit gott. Han är för ljuvlig er son. Vilket privilegium det är att få läsa din blogg varje dag.
Jag vill be dig att tacka din underbare man för hans kanonkarlavagnar. Synd bara att 2 timmar går så fort.
Snygg telefon du skaffat, förresten

Anonym sa...

Jaa,så klämmigt då,hahaha .Mens kan vara ett jävla elände men som du säger ett tecken på att allt (nåja) är som det ska.Vet inget om ev. prover nuförtiden då firmorna säkerligen snålar men förr kunde jag skicka efter mängder av gratisprover på nästan allt och det är ju så ROLIGT att få annat än räkningar.Prover på tuggummi,schampoo,knallblå ögonskugga,kådisar,sojasås etc...allt lika glatt testat och provat av oss.Hade vi haft ett torp,odlat allt själva+ denna lyxiga varuprovsarmada hade vi varit helt självförsörjande med lyxkant på tillvaron.Många bra ideèr kommer tamejfan senare,mycket senare.

Annika M sa...

För oss funkade bara Libero. Dagtid ett tag funkade Coops egna blöjor. Pampers bara läckte. Så olika det är. Är nog tur det finns olika sorter ändå.

Sedan ett år tillbaka har jag inget blöjbarn längre. Känns konstigt!

Anonym sa...

Tycker liberos up and go är bättre än pampers. Pampers går lätt sönder när man ska dra på dem, tycker jag. /Kicki

Anonym sa...

Hej Jonna! Hälsa Marcus hoppas snart frisk, hoppas inget allvarligt, såg kollade Karlavagnen.

http://www.skotornet.se/blogg sa...

Och jag kommer inte ens ihåg vad som funkade bäst för 9 år sen *fniss*

Trevlig helg!

Carina sa...

Hej Jonna! Haft barnbarn här sovandes nu och dom har båda Libero! Tät och torrt i sängen (tack o lov eftersom den minsta sov med mej i dubbelsängen ) Hm, blev livrädd för morfar när han tagit av sej glasögonen, så han fick snällt förpassa sej till sovrummet bredvid! Hi hi, mysigt på morgonen med dom små gosarna bredvid sig! Massa kramisar och tacka Markus för bästa karlavagnsveckan! Puss!

Anonym sa...

Sitter och lyssnar på Karlavagnen. Saknar verkligen Marcus här ikväll. Hoppas han kryar på sig snabbt. Tjejen som leder programmet ikväll är väl ok, men inte är det Marcus. Det finns inte någon som kan ersätta honom.
Hoppas ni haft en bra dag för övrigt, trots att Marcus inte mått så bra.
Kram Maggan1