måndag 13 juli 2009

vaccination nr 2

Liten kille har ont. Själva stickandet gick rätt smidigt och han återhämtade sig snabbt, men nu mot kvällen verkar det onda ha kommit tillbaka. Min älskade bebis! Jag känner mig så maktlös. Finns inget som är så jobbigt som när ens barn har ont. Fattar inte hur någon (läs; vi t ex) klarar sig egenom koliktiden utan att hamna i en madrasserad cell, men på något sätt går det tydligen och sedan ska det stickas nålar i benen på dom.
Nu sover han äntligen, fast oroligt.
Jag packar och fixar. Blir lite handlingsförlamad när jag ska iväg nånstans och det slutar oftast med att jag i sista stund slänger i lite vad som och märker sedan när jag kommit fram och hittar vid uppackningen en mängd knästrumpor och polotröjor medan det utomhus råder 30 gradig värme att jag visst hade huvudet i armhålan under tiden. Men det finns affärer, till och med i Finland :-)
Nu ska jag färga bryn och fransar, tånaglarna är redan målade.

7 kommentarer:

Emelie sa...

Ge honom alvedon. Det finns som suppar till små bebisar, jättebra. Det gjorde vi på vår kille när han var vaccinationsledsen

Anonym sa...

Hoppas Milo får sova i natt. Det är nog lite ömt just kring stickstället och kan göra ont när han stöter emot. I morgon är det säkert borta.
Vad gäller packningen; Släng ner lite Alvedon och några av Milos ”bästa” leksaker. Sen har han ju mormor och morfar och dej och det räcker långt för att förströ den lille älsklingen.
Ska datorn med? Kolla så du får med alla sladdar. Och laddare till dator och telefon.
Det här med kläder är alltid ett äventyr och svårt att veta vad man ska ha med. Det är ju också beroende på hur länge man ska vara borta. Ett tips, som du säkert redan vet, är att gå in på Aftonbladets eller Expressens och förstasidor. Där finns rubriken Väder och man kan söka fram ”sin” ort, även i Finland, och få en prognos för 1 dygn, 5 dygn, 10 dygn. Dom prognoserna brukar stämma bra tycker jag. Det kan vara ett rättesnöre för vad man ska packa med sig i klädväg.
Hoppas färgningen blev bra och att du nu snart får sova du också!
Ser fram mot smårapporter från resan, om det är möjligt för dej. Jag vet inte hur möjligheterna är från Finland! Jag kollar med spänning och ser om det kommer nån rapport!
Ha det riktigt gott!! Kram från Maggan1

f.d Barnmorska sa...

Får han akupunktur för magen fortfarande.

Anonym sa...

Vissa barn kan ju få en liten svullnad vid "sticket",feber och sova oroligt.Brukar ju gå snabbt över.Bra att göra med lite resfebriga nerver är att skriva en "liten" lista på det som ska med för att senare bockas av. Kan beskäftigt få en att tro att här finns det iallafall en med lite koll!

Gråa musen sa...

Som andra redan sagt. Det är bra med lite *alvedonsuppar* i beredskap. Lite feber kan de ju få de små. Ha en underbar resa. Kramis

f.d. Barnmorska sa...

ber om ursäkt för min dumma fråga, såg inte överskriften om att det handlade om vaccination. Trevlig resa

Anonym sa...

Hej Jonna!
Sluta med akupunktur det fungerar inte i längden, finns läkemedel som är bra och specialvälling recept,utskrivna av läkare. Stackars Milo. Krama honom ont med sprutor o stick. Lyssna till traditionella vården.