torsdag 23 juli 2009

tillbaka! Nu tar vi det piano

Hemma.
Nästan.
Vi gör ett stopp i Gävle innan vi på riktigt ska hem, Milo och jag.
Resan gick bra fastän killen inte värst alls gillar att åka bil. Ett heltidsjobb är det att där bak, bredvid försöka underålla och trösta, men ändå som sagt, gick det bra. Det bästa var såklart alla stopp längs vägen då han sken upp som en sol och var galet glad och sprattlig tills det bar iväg igen.

Jag har dragit på mig en förkylning och var rejält däck igår. Idag har jag med hjälp av ett antal alvedon svettats ut febern och mår nu relativt bra. Hoppas det var det hela.
I dessa tider, med svininfluensa på alla löp är det inte populärt att hosta och snora, framförallt inte offentligt. Vid hotellfrukosten igår gjorde jag mitt yttersta, trots Rudolfs röda näsa som tillfälligt placerat sig mitt i mitt nylle, att verka så kry som möjligt för att inte skrämma upp de andra gästerna.
Ska nu dricka lite svartvinbärssaft och krya mig vidare så får ni kika på vår sjungande lille Mozart som stod för underhållningen i fredags hos moster Seija.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart de inte är kul att sitta i en bil, roligare att sprattla själv haha. Skönt att ni haft det bra. Men kul att ni är hemma. Saknar din blogg.

Anonym sa...

Vad trist att du åkt på en sån rejäl förkylning. Tur det finns Alvedon att ta till. Hur har det gått med Rudolfs röda näsa? Men den har säkert börjat blekna nu och anta normal färg igen (inte Rudolfs utan din förstås ;-)! Förstår att Milo började tröttna på att åka bil, dom har ju inte så stort tålamod när dom är så små och inte lätta att underhålla under färd, lättare när som slipper sitta i sin bilstol vid raststoppen. Men det var ju en härlig underhållning han bjöd på vid pianot den lille mannen! Han kanske ska bli musiker i framtiden och tonsätta pappa Marcus poesi, vem vet?
Hoppas nu du är på bättringsvägen så att ni sedan kan fortsätta med sista etappen mot hemmet. /Kram Maggan1

Anonym sa...

Men hallå vad kul att höra av dig igen.Du bara måste köpa ett litet träpiano till honom,plast bankar han wops spelar han snabbt sönder.Åh,vad roligt han kommer att ha med det och vad ni ska njuta därhemma hehe.

Anna-K sa...

Hej! Hoppas allt är bra. Plocka fram lite från grytskåpet o Milo står för underhållningen - jag lovar att det kommer låta underbart!