söndag 12 juli 2009

inte sova

Milo sitter i sittern och sparkar till tonerna av Maja Hirasawa som just nu spelar i tv. Killen vill inte sova nej. Han är på väldigt bra humör så det är ju bara trevligt om han vill vara med ett tag till, men snart börjar klockan bli så pass att små pojkar ska ligga i sängen och sova oavsett de vill eller ej.

Jag håller på att packa. Milo och jag ska ju i veckan resa till släkten i Finland. Det blir kul, längtar dit. Samtidigt är det lite jobbigt med, då jag inte varit tillbaka sedan Dante. Det har varit ett himla velande från sida just därför, men jag känner att åker jag inte nu, åker jag aldrig.
Fast det är som sagt inte helt lätt. Våren 2006 spökar i minnerna och gör sinnet tungt. Vi skulle flugit egentligen, men det påminde för mycket om då, så istället ska vi bila upp med mormor och morfar. Känns väldigt mycket bättre.

Oj nu har visst Maja slutat sjunga och den förut så glade gossen börjat göra ljud ifrån sig som antyder sämre humör. Sovdags kanske?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad söt och go han är Milo! Och vilka valkiga små armar och fingrar! Mys, mys!!
Han verkar vara musikalisk, förmodar att han sparkade i takt ;-)
Antar att han somnat nu, annars säkert bara en tidsfråga.
Tror att det är jättebra att du åker tillbaka till Finland, det är ibland nödvändigt att man återvänder till den plats som man upplevt något tragiskt på för att sedan förhoppningsvis ha lättare för att acceptera det som hänt tidigare. Och den här gången när du kommer tillbaka har Du ju Milo med dej som en påminnelse om att livet ändå kan vändas till något väldigt positivt. Synd att inte Marcus är med Er, det hade säkert varit bra även för honom. Men du har ju ändå tryggheten i att åka tillsammans med dina föräldrar.
I min enfald (jag är ju allt som oftast enfaldig) hade jag ju tänkt mig att du och Milo skulle vara med på Skansen på tisdag på första parkett, men så var det ju inte.
Av hela mitt hjärta önskar jag Dig en trevlig vistelse i Finland tillsammans med Milo och dina föräldrar, även att inte Marcus är med. Och jag önskar Marcus lycka till på Allsången och vad han i övrigt har i sin agenda för veckan!
Kram och god natt från Maggan1

Matilda sa...

Åh vilken underbart vacker son du har! Hoppas du får en fin måndag!

Nikki sa...

Fina Milo!
Du kommer att klara att åka Jonna! Du får styrka av Milo o era änglabarn. Det kommer säkert att bli jobbigt, men kanske bra för bearbetningen av ditt/ert trauma. När det är jobbigt så gråt, när det är lättare så skratta. Håller tummarna att allt går bra.
Kram

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ja, ibland får man liksom ta tag i sig själv och göra det där som man inte har gjort sedan ens barn dog... jag kämpar fortfarande med det...