måndag 26 april 2010

buhuu så eländig

Just nu känns det inte bra. Går ju inte framåt alls. Känner mig fullständigt värdelös här och konstaterar i detsamma att det är jag ju. Tåget skakade så jag fick mumsa medicin som nu gjort mig skakig och dan.
Sen har jag så svårt för att slänga saker. Får i det närmaste någon typ av andnöd när jag slänger ett krimskramshalsband från förr som jag inte använt på åratal och plockar upp det igen och plockar sedan ned det igen och går iväg för att sen komma tillbaka och plocka upp det ur sopkassen återigen.
Fan.
Måste stålsätta mig. Nu är det slänga som gäller.
Bara att kasta skiten -varför är det så svårt?

11 kommentarer:

Trubaduran sa...

Du är inte ensam. Jag lider också av "det-kan-vara-farligt-att-kasta-en-skitsak-syndromet".

Anonym sa...

Jag vet att det är svårt. Vi flyttade för dyrgt ett år sedan, jag var oxå gravid. Men tro mig ÅÅÅÅÅ så skönt att ha slängt allt jag slängde. Jag var supernoga. Ändå har ett o annat skräp fått följa med hit. Men det ryker väl nästa flytt!

Birgitta å Nyfikne Herrn sa...

Det är den lilla ekorren i dig!
Men det men inte använt på ett år: det behöver man inte! Jösses, vad vi gav bort, slängde när vi flyttade för drygt ett är sen. Vi sa: nu köper vi inget vi inte behöver, men skulle nog behöva flytta snart igen! He he he.
Var rädd om dig å Plutt!

Gråa musen sa...

Man har ju minnen kring prylarna. Jag är en riktig ekorre. Så hit skulle du behöva komma och slänga rubb som stubb :-). Var rädd om dig. Kram

Anonym sa...

Läs boken "Rensa med feng-shi", låter kankse långsökt men, efter två kapitel börjar man rensa runt, sortera i högar för laga, lagra, slänga, ge bort och sälja...den ger ENERGI! Och motivation, samt struktur för rensandet, testa och ge oss besked! själv har jag dock inte kommit in på själva feng-shidelarna...men jag gick från att ha orensade högar i skåp, garderober o lådor till mer rymd och en lättnad i att inte ha en massa oavslutade grejer överallt.

stort o smått sa...

Jag har samma problem med att kasta saker, får värsta ångesten o gråter.Undrar varför det ska vara så.

Anonym sa...

sälj allt krimskrams i en enda stor fyndlåda på tradera istället =)

Anonym sa...

Tror att du i ditt tillstånd just vill känna lite trygghet. Gamla saker från förr kan kännas trygga om tillvaron gungar. Men samtidigt tror jag du kommer att känna en lättnad när det väl är slängt och oåterkalligt. Som när du packar upp. Tänk så mycket nytt du kan unna dig.

Kämpa på du fixar det här. Kram Eva

Anonym sa...

Du är väl inte värdelös! Däremot kan jag förstå att du mår lite halvtaskigt av all medicinen från tågresan, men det släpper ju successivt. Och värdelös det är du definitivt inte.
Så det så! Men jag vet hur du känner dig, äter själv Bricanyl av och till och blir det för mycket av den varan så mår man lite pest ett tag.
Jag är också ekorre, eller rättare sagt så har jag varit det. Nu har jag städat och städat i omgångar och sorterat och slängt mängder med saker. Kläder, papper, krimskrams, ja you name it! Och det är så skönt. Numera lever jag efter principen att slänga eller skänka bort det jag inte frågat efter eller behövt på cirka 1 år. Det funkar jättebra, vilket jag absolut inte trodde för några år sedan. Tänk så här; Behöver jag detta? Skulle jag använda det? Har det något värde (ekonomiskt eller sentimentalt)? Om du svarar Nej på dessa frågor – släng eller skänk bort det! Onödiga saker tar bara plats och samlar damm! Jag hade en djup diskussion med mig själv innan jag kom dit där jag är idag. Men om du visste vad skönt det är numera!
Good luck! Många kramar till er från Maggan1

Johanna sa...

Jag kan komma dit o hjälpa dig! Jag är jätteduktig på att kasta och rensa ;)

IdaK sa...

Men du, skänk SÅ mycket som går istället! Det känns inte lika hemskt, då får ju sakerna behålla sitt värde ändå. Någon kommer betala för att ta över dina fina grejer du inte behöver längre :)