torsdag 29 april 2010

natt innan lasset går (är det tänkt)

Stackars Milo har varit jättedålig hela dagen och värre mot kvällen. Fortfarande feber och diarré. Liten älskling. Så hemskt det är att se sitt barn ha ont och må dåligt, men rådgivningen säger att det ska gå över snabbt och det gjorde det ju sist med så jag hoppas vi vaknar (om jag kan sova alls) till en bättre morgondag.
På något sätt har några lådor trots allt under tiden vi legat och klappat kelig kille fyllts på och på något sätt ska vi flytta imorgon. Hur ändrar man tid så här sent och till när? Fan så knepigt det blev allting.
Ja ja. Det får ordna sig helt enkelt.
Nu ska jag dra ner sista grejerna här runt om i lådan som gapar och väntar sen är det sängen som gäller.
Go natt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad trist att Milo varit så dålig. Hoppas verkligen han är bättre nu idag. Brukar ju gå över snabbt, det viktiga är ju att han får i sig ordentligt med vätska även om han inte vill äta speciellt mycket.
Nu håller jag tummarna att det funkar med flyttfirman som planerat och att ni hittat någonstans att sova tills målarna är klara i nya lägenheten.
Lycka till idag och ta det lugnt Jonna!
Kramar från Maggan1

Anonym sa...

Hej Jonna
Stackars lilla MILO , närstående två hade detta och var mycket dåliga, men vuxna blev inte lika sjuka. Hoppas han snart blir bättre. Resorb skall du inte ge blir värre sa läkare på TV.Rätt. socker,saltlösningen gammal metod hjälper mot uttorkningen.smaksatt med gott inte apelsin. Rådgivningen här ger jag inte 5 spänn för .. Jättebra hyresvärd juste .Det ordnar sig ju o kela med MILO-go mycket . Hoppas du är bättre gulliga barn! Kram

Channal sa...

Stackars liten. När mina döttrar var små och var dåliga i magen så var blåbärspuré bra. (Det liksom band upp diarréen.) Hoppas han mår bra idag! / Anna

Annelie sa...

Min dotter har också feber och diarré. Måste vara nåt virus som går. Jag dricker echinaguard och hoppas på att klara mig.

Anonym sa...

Barn får ju lätt tyvärr väldigt hög feber vid infektion! Det går ju som du så riktigt säger snabbt över men är man gravid och står mitt i flytt är det en klen tröst.

Framför allt tycker man ju sååå synd om de små och lider för deras skull. Och så rätt som det är får de lite alvedon, behåller maten och blir jättepigga. Själv hänger man inte med lika snabbt i svängarna:-) Skönt att ni får lite hjälp.

Tänker på er och bär er i mina böner. Finns inget annat att göra härifrån.
Take care of hela familjen!

Kram
/Madeleine

Åse Ohlsson sa...

Hej Jonna !!

Hoppas allt är bra bra med dej, magen o fam .

Roligt ni flyttar men skitjobbigt . Hoppas ni ska trivas fint er nya bo.

Många varma KRAMAR till er alla
Från Åse.