tisdag 20 april 2010

sjukhus tur och retur

Stella och Marcus är åter hemma! Med medicin i kassen och ett antal tusen kronor mindre i plånboken. Taxiresan var ju inte gratis den heller direkt, men men, så kan det bli, fast det var det såklart värt!
Våran fina Stella.
Han har inflammation i urinblåsan stackaren och därför svårt att tömma den (visste av pipet i kattlådan i förmiddags att det var något fel), men med lite smärtlindring ska det gå förhoppningsvis och den andra medicinen ska göra blåsan frisk. Han är helt groggy fortfarande efter de lugnande han fick där. Ligger och vilar, försöker han gå viker sig benen så det blir en typ av fyllegångsslalom framåt. Hårbollen då.
Ens husdjur är verkligen familjemedlemmar och när det händer något så känner man det så väl. Var helt sjukt orolig när vi var ute med Milo tidigare, minns så väl när familjens hund fick somna in (i förtid) och hur jobbigt det kändes länge efteråt. Fy. Det är det värsta med att ha djur, deras tid ska komma till ända före våran, men bara de får leva sina liv fullt ut tills dess. Stella är bara 6 år än så han ska ha många kvar!
Bestämma.

Stella betyder stjärna på Italienska och han är våran stjärna oavsett kön. Men visst, från början var det en hona vi skaffade oss, trodde vi, tills något började växa därbak. Fast en stjärna är han fortfarande som sagt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att Marcus är hemma igen MED Stella och mediciner! Och visst kostar det en slant, men vad gör man inte för sina små husdjur? Hoppas nu han blir bra snabbt, så han slipper ha ont.
Vi har också haft djur som varit groggy efter veterinärbesök, men det brukar ju gå över ganska så snart. Och visst är husdjuren familjemedlemmar, till 100%! Om man inte tycker det ska man inte några anser jag.
Å så har jag då äntligen lärt mig ett italienskt ord, nämligen Stella.
Ha det gott och var rädda om er i familjen, både ni två-benta och de fyrbenta!
Kram från Maggan1

Nikki sa...

Husdjur e något av de finaste man kan ha! Men det är inte lika kul när dom blir sjuka! Dom är ju som ens barn! FAST man har två-benta barn oxå! ;) Hoppas Stella kryar på sej snabbt!
Kram Nikki

Anonym sa...

Det är klart Stella kommer att bli frisk! Men visst är det fruktansvärt när ens fyrbenta vänner inte mår bra. Det går ju inte direkt att fråga dem var felet är och hur de mår. Hoppas ni har era missar försäkrade, om inte så är det ett tips som kan spara många tusenlappar. Kram.

En del av min vardag sa...

Hej!
Skönt att det verkat gått bra. :)
Min katt hade urinsten vid flera tillfällen. Mitt tips är att enbart ge Stella foder som säljs i djuraffärer, alt. hos veterinären- min katt fick urinsten av "vanligt" torrfoder.
Min lille Nils blev så sjuk att dom ville ge upp- men vi gav oss inte och vips var han frisk igen.
Det är väldigt dyrt hos djurdoktorn men som du säger det är en kär familjemedlem :)

Hoppas Stella håller sig frisk. Lycka till!

(min ena katt heter också stella men hon e en tjej ;))