torsdag 1 april 2010

lurad! (hoppas jag)

När jag inget annat har att göra och Milo sover brukar jag slösurfa in på olika bloggar på bloggportalen. Tyvärr blir det ju för mig som antagligen för många andra också -de som står högst upp på diverse listor som får äran att motta besöket.
Nyss var jag bland annat och hälsade på hos Kissie.
Inget ont om tjejen, men när jag scrollade ner lite hamnade min blick osökt på ordet analblekning och aj vad ont det gjorde. Riktigt aj, aj, aj.
Denna 18-åring har idag blekt sitt anus. Sitt stjärthål. Jag handlade fjädrar och hon blekte sin stjärt. Alltså inte det eventuella luddet som kan tänkas växa på diverse generande ställen utan helt enkelt rövhålet i sig och området kring det. Varför jag så noga vet vad en analblekning går ut på är att jag har stött på det tidigare i något forum. Då var det en tjej som ville, för att överraska sin kille -surprise! göra denna åtgärd och berättade för oss övriga okunniga och "ovårdade" vad det hela gick ut på.
Då var det inte 1 april vilket det ju som bekant är idag och därför lever mitt hopp om att det hela vad gäller just Kissies stjärt var ett skämt. Roligt är i alla fall att man får 10 % rabatt om man läser hennes blogg och vill göra en egen blekning (detta är absolut ingen reklam) på stället. Varför skulle man vilja det!?! Jag fattar inte. Verkligen. Vem bryr sig om vilken färg det är i skinkvecket?
Hon, liksom alla, får ju såklart göra vad hon eller de vill med sina hål, köra blekning, slingor eller ta en toning, men om jag just nu, idag, får skicka ut en önskning till universum så är det att inga tonåringar (eller andra) någonsin ska behöva känna behovet av att bleka området runt det som är till för att bajsa med.
Universum!
Hör du mig? Låt oss tjejer, kvinnor, kärringar med flera känna oss så pass bra och trygga i oss själva att vi inte behöver färga anuset för att behaga någon annan.
Amen.
...och tack på förhand.

10 kommentarer:

KakanH sa...

Amen.
Jag lovar att aldrig göra något dylikt.

Anna sa...

Jag instämmer i din bön.

Anonym sa...

Alltså det här var det sjukaste jag har hört på länge.Jag är fortfarande chockad... tack för att du upplyste mig om att detta finns, eller inte. Men det är nog bra att känna till, så man liksom vet om man träffar på någon som inte verkar ha alla hästar hemma, så kan man tänka "OK detta kanske är ett sånt där pucko som bleker bajshålet".
/Lykkes mamma

Anonym sa...

Men vad är det jag ser? Nu undrar jag om jag ändå inte håller på att bli lurad aprilo……. För vaddå analblekning? Jag läser vad du skriver, förstår vad du skriver, men förstår ändå inte meningen med det hela. Jag, precis som du, hoppas att just Kissies analblekning var ett 1:a-april-skämt. 10% rabatt på blekningen på nämnt ställe? Det kan väl inte vara allvarligt menat? Håller med dig, jag fattar inte, vem bryr sig? Ställer mig helt bakom ditt upprop om att vi ska känna oss så bra och trygga i oss själva att vi inte behöver göra nåt åt ”avloppshålet” (tyckte jag var fyndig när jag kom på det ordet), speciellt inte för att behaga nån annan – vem f-n har nåt nöje av att kolla färgen på detta hål? Men jag är fortfarande inte säker på om det verkligen inte är ett aprilskämt, faktiskt.
Jag tycker ditt inköp av påskfjädrar ger betydligt mer för det vackra i livet och hoppas att våra ungdomar lär sig att se vad som har betydelse i livet. Och egentligen hoppas jag att jag gått på världens bästa aprilskämt och i så fall bjuder jag på det! Kram till hela familjen från Maggan1

Rebecca sa...

Tänk att man aldrig slutar att förvånas! Bleka rumpan... Tja, jag ser inte riktigt meningen. Vem ska hon visa det för så ingående att hon kände att hon behövde bleka det?! Men tänk så spännande, undra vad trenderna säger till oss att göra om 20 år... Huh, hemska tanke.

En riktigt Glad Påsk hoppas jag på att ni får :) Ta det lugnt med dammsugaren nu, lite smulor på golvet har ingen dött av :)

Kram Rebecca

Anonym sa...

Hej Jonna! Tror detta är ett aprilskämt .verkar sjukt. Kvinnor skall få vara som de vill just det. Blev inte lurad igår i alla fall vet jag inte om det. Har satt ut pynt på balkongen, ja ris mm det ser snyggt ut utifrån och en påskkärring i en gardin inne. Mat ägg äter jag inte. Blir lite lax men i.ö lite godis inte så konservativt. Alla får göra som de vill. Påskägg inköps till de 2.
Milo kommer att komma hem med teckningar o pynt från förskolan har pyntfrossa) men du måste visa att du blir glad för barnen jobbar verkligen för att du skall bli GLAD. De är rörande o ch gulliga spara dem teckninar-felstavade med kärleksförklaringar men vad gör det. En del verkligt roliga då de ritar av dig eller pappa. Ibland på pricken hur du ser ut som han tycker.
Önskar en trevlig PÅSK o pussar till MILO och att du får många av Marcus o MILo-go.

Anna-K sa...

1:a april eller inte. Det kommer ju ett RET-avdrag också enl någon kommun, som säkert lurade ett antal medborgare.Även om det här med blekning inte var ett aprilskämt som jag förstår - så tror jag inte det blir vackrare o behagligare rö...
efter den här behandlingen.
Hoppas du mår bättre efter din dans med "snabeldraken".
GLAD PÅSK!

Ellen sa...

JA, det var ett aprilskämt, var ju tvungen att surfa in och kolla vad det var frågan om och hon skrev att det bara var lur....Undrar hur många som gick in på den salongen och sa: Kissi i tron på 10% rabatt....hihihi

Anonym sa...

Var alltså ett aprilskämt, som jag misstänkte och hoppades på. Det var ju bra det, då finns det ju ändå lite hopp kvar för mänskligheten ;-) Men säker var jag definitivt inte, fast jag bjuder på att jag faktiskt kunde tro att det ev förekom. Tja, så det kan vara!
//Maggan1

finnjonna sa...

Ja det var visst i det här fallet ett skämt:D. Tack och lov. Hoppas det får förbli det också.
Det tragiska är att blekningen i sig visst förekommer men kanske kan ett gäng unga tjejer ta efter Kissie i detta (enda) och skratta åt eländet och låta bli avloppshålet (bra där Maggan! :-)) också i framtiden.