lördag 10 april 2010

mätt i magen

Milo och Marcus busar i sängen så båda kiknar av skratt.
Jag sitter och kör min vanliga lördagssurf på datorn och hoppas thaimaten ska lägga sig i något av hörn av magen där det finns plats. Är så mätt nu att jag egentligen inte vet hur vara. Men det ger sig väl.
Till lunch gjorde jag en varm kamutsallad med gräslöksmarinerade stora bönor som, liksom allt annat jag nuförtiden gör, blev en hejdundrande succé. Bilder och recept kommer. Tycker mycket om att laga mat och är glad så länge jag kan stå och göra just det.
Imorgon ska Marcus till Stockholm och om jag orkar ska jag fixa lady och lufsenspagetti med kalvfrikadeller i tomatsås på kvällen. Får se.
Shit. Till och med att skriva mat tar på tarmarna när man precis proppat sig full med nudlar.
Nu måste jag vila.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt när far och son busar så båda kiknar! Det är lycka, för alla!
Gott med thaimat, men å andra sidan så har jag haft en riktig räkfrossa ikväll, så det känns som om räkorna tittar ut både här och där just nu! Men gott är det också!
Nya recept - kul, det ser jag fram mot.
Hoppas nu du vilat dig till att tarmarna kommit till ro efter all mat! Och att du hittade något att fästa ögonen på när du surfade runt på datorn.
Själv blippade jag mig runt TV-kanalerna en stund, men jag tröttnade efter ett tag.
Här har regnat och blåst hela dagen, så i morgon hoppas jag på lite vårvärme och fågelkvitter!
Ha en bra natt och morgondag. Kram till er allihop från Maggan1